30 Aralık 2015 Çarşamba

Sevgili Günlük-Sevgili Blog-Yeni Yıl Mesajı

Sevgili günlük,
Bu sene seni çok ihmal ettim. Aslında bana sevgili yıllık demem için hatırlatma yaptığını duyar gibiyim. 2015'te seninle çok şey paylaşamadım. Söz veriyorum 2016'da birlikte daha çok zaman geçireceğiz. 

2015 yılı su gibi geçti. 2014 yılı evlilik hazırlıkları ve evlilik sonrası cicim ayları ile geçtiği için evlilik ile iş arasında gidip geldim. Başka aktivitelere zaman kalmadı. 2015 yılında iş hayatım biraz daha yoğun geçti. Nispeten bereketli bir yıl geçirdim. 2016 yılında tüm meslektaşlarım için kazançlı bir yıl diliyorum. (Amin). Umarım hedeflerimize ulaşırız. 

Sevgili Blog, 
Seçim hazırlıkları ve seçimlerin yenilenmesi sürecinde yasa anlamında mevzuat değişikleri çok olmadığı için güncele ilişkin yazacak konu bulamadım desem hata etmiş olmam herhalde. Yazılarım genel hukuki düzenlemelere ilişkin oldu. Başta meslektaşlarım olmak üzere tüm okuyuculara katkılarından dolayı teşekkür ederim. 

Sevgili Günlük,
Kalan boş zamanlarında ne yaptım diye sorarsan modaya uyarak boyama kitabındaki birkaç sahifeyi renklendirmeye çalıştım. Renk cümbüşü zihnimin boşalmasına nispeten yardımcı oldu. 

En iyi arkadaşım kitaplarımı da ihmal etmedim. Ortalama her ay bir kitap bitirme hedefime ulaştım diyebilirim. Bazen 3 ayda bir kitap bitiremezken bir gece de uyumadan bir kitabı bitirdiğim günler de oldu. Mesleki okumalar dışında bu sene yeni bir iş kurma arayışından yola çıkarak iş idaresi ve bilinen şirketlerin kuruluş ve büyüme hikayeleri üzerine kitaplar okudum. Ama sonunda avukatlık dışında bir işi yapamayacağıma karar verdim. (İroni işareti)

Yılın son torba yasasındaki denetimli serbestlik değişikliği cezaevlerindeki kader mahkumları için sanki yeni bir hak gibi adlandırılmaya çalışılmış ise de 2015 yılı sonuna kadar verilen denetimlik serbestlik hakkının 2020'ye kadar uzatılmasından başka bir şey ifade edilmediği anlaşıldı. Açığa ayrılma yönetmeliğindeki değişiklik ile kapalı cezaevleri neredeyse boşalırken açık cezaevlerinde yer kalmadı. Plansız yapılan yasal düzenleme ile devlet bir kere daha sınıfta kaldı. Açık cezaevlerinden fotokopici olarak çalıştırılmak için özellikle İstanbul Anadolu Adliyesine gelen hükümlüler fotokopi çekmek için müşteri bekleyerek zaman geçirmeye çalıştılar. Bir tanesi ile yaptığım sohbette cezaevinde zamanın daha çabuk geçtiğini öğrendim. 

Devletimizin 2016'da harcama yapacağı kalemlerin belirlendiği bütçe çalışmalarında da son noktaya gelindi. 

2015 yılı seçim psikolojisi ile geçtiği için ülke olarak fazla ilerleme katedemediğimiz kanaatindeyim. Ekonomik dar boğaz, işsizlik, bitmek tükenmek bilmeyen terör sarmalı derken Rusya ile yaşanan uçak düşürme krizi piyasaları iyice allak bullak etti. 

2016 yılının hepimiz için barış  ve müreffeh şekilde, sağlık sorunları yaşamaksızın geçmesi dileğiyle hepimize yeni yıllar dileklerimi iletmek istiyorum. 

Hoş Geldin 2016. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder