Tabir olarak sevmemekle beraber hukuk jargonunda alternatif bulamadığım için başlık olarak bu tabiri kullanmak zorunda olduğum 6495 sayılı kanunla bazı kanunlarda değişiklikler oldu.
1.madde ile sosyal güvenlik denetmenleri ile yardımcıları harcırah kanununda yer aldılar.
2.madde ile sanayi siciline kayıt olmayanlar için uygulanacak olan idari para cezası 31.12.2014 tarihine tarihine kadar kayıt işlemlerini bitirecekler için ertelendi.
3.madde ile bahis oyunlarıyla ilgili olan 7258 sayılı kanunda değişiklik ile bazı idari ve adli para cezalarında değişiklik yapıldı.
4.madde ile "Diyanet" kelimesinin Diyanet İşlerinin izni dışında kullanılması yasaklandı.
5.madde ile vakıf gelirlerinden diyanete aktarılacak olan paralarla ile bu paraların tahsili usulü ve düzenleniyor.
6.madde ile Din İşler Yüksek Kurulu başkan ve üyeliklerine atanacak olanların görev süresi 5 yıl ile sınırlandırılıyor.
7.madde ile Kur'an kursu öğreticisi kadrosuna atanacak olanların şartlarına ilişkin düzenlemeye yer veriliyor.
8.madde ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na yeni ihdas edilen kadrolara ilişkin düzenleme yapılıyor.
9.madde ile Kamu kurum ve kuruluşlarının merkez ve taşra teşkilatı ile bunlara bağlı döner sermayeli kuruluşlarda, ayın veya haftanın bazı günleri ya da günün belirli saatleri gibi kısmi zamanlı çalışanlar ile yükseköğretim kurumlarının araştırma-geliştirme projelerinde proje süreleriyle sınırlı olarak çalışanlar hariç olmak sözleşmeli statüden kadroya geçenlere ilişkin düzenlemeye yer veriliyor.
10.madde ile birlikte Banka, muteber saydığı asgari üç imzayı taşımak şartıyla kendi belirleyeceği esaslar dâhilinde bankalar tarafından verilecek ticari senet ve vesikaları reeskonta kabul edebilir. Reeskonta kabul edilecek ticari senet türleri ve imzalardan biri yerine geçebilecek teminatlar ile diğer koşullar Bankaca tespit edilir şartı getirilmiştir.
11.madde ile Ankara'da Yüksek İhtisas isimli bir vakıf üniversitesi kuruluyor. 12. madde yine aynı üniversite ile ilgili taahhütler hakkında.
13.madde ile Karayolları Trafik Kanunu'ndaki taşıt tanımlamalarındaki değişiklikler belirleniyor. Buna göre otomobil 9 yolcuya kadar, kamyonet 3500 kg. yüke kadar, otobüs 9 yolcudan fazla yolcu için kullanılacak. Minibüs kavramı ortadan kalkıyor.
14.madde ile Milli Eğitim, Sağlık ve kısaca Ulaştırma Bakanlıkları'na Trafik Kanunu ile verilen görevlere ilave görevler getiriliyor.
15.madde ile sürücü belgesi sınıfları, motorlu araçlar ve sair hususlarının yönetmelikle düzenleneceği hususu belirleniyor.
16.madde ile sürücü belgesi geçerlilik süresi dolanlara 343.TL idari para cezası ile kendi sınıfından başka aracı kullananlara getirilen 700.TL idare para cezası verileceği öngörülüyor.
17.madde ile sürücü belgesi alacakların sahip olması nitelikler düzenleniyor.
18.madde ile sürücü adaylarının sınav ve sürücü belgesi verilmesi esasları düzenleniyor.
19.madde ile sürücü belgesi alınması için gerekli sağlık şartlarında değişiklik olduğuna dair şüphe halinde sürücünün yeniden sağlık kuruluşuna sevki yolu açılıyor.
20.madde ile sürücü belgesinin geri alınması hususunda sulh ceza mamhkemelerine yetki veriliyor.
21.madde ile trafik cezalarının banka veya vergi dairesi veznesi vasıtasıyla olması ile ceza kesme yetkisi olan personelin tahsilat yetkisi olmadığı hususu düzenleniyor.
22.madde ile aday sürücülük statüsü ile ilk defa ehliyet alanlara 1 yıl süre ile adaylar statüsü veriliyor. Aday sürücülerin ehliyetlerinin hangi şartlarla iptal edileceğine dair yönetmelik düzenleneceği belirleniyor.
23.madde ile sürücü belgesini değiştirecek olanlardan alınacak olan 13.TL indirimli değerli kağıt bedeli ile 2.TL. lik bedel düzenleniyor.
24.madde ile minibüs tanımı ortadan kaldırılıyor.
25.madde ile devlet hava aracı tabiri düzenleniyor. Askeri, güvenlik, gümrük ve ormanları için kullanılan araçlar bu sınıfa dahil oluyor.
26, 27 ve 28 madde ile Kamulaştırma Kanunu'nda değişiklik yapılıyor.
5 yıl kullanılan taşınmazların eski sahiplerini iade edilmemesi, baraj gibi büyük kamulaştırma projelerinde arsa üzerindeki yapı ve ağaçların kamulaştırma bedelinin tespitinde nazara alınmaması düzenlemenin en önemli hususlarından birkaçını oluşturuyor.
33. madde ile ÖSYM'ye Bilgi Edinme Kanunu'na göre başvuruda bulunulma hakkı kaldırılıyor.
Yasama tekniği açısından pek çok sorunlara yol açan torba yasalar ile biz hukukçular samanlıkta iğne arar gibi torba yasada sık uyguladığımız maddeler ile ilgili değişiklik olup olmadığı araştırmak zorunda kalıyoruz.