30 Ocak 2021 Cumartesi

Türkiye'de Temsilci Açmaya Karar Veren Sosyal Medya Siteleri

5651 İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun'da 7253 sayılı Kanun ile önemli değişiklikler yapılmıştı. 

Bu değişiklikler içerisinde biz hukukçular açısından en dikkat çekici olanı 5651 sayılı Kanun'da Ek Madde - 4 ile yapılan değişiklik oldu.

Buna göre Türkiye'de günlük erişim 1 milyondan fazla kullanıcısı olan yurt dışı kaynaklı sosyal ağ sağlayıcılara temsilci atama zorunluluğunun getirildi. 

7253 sayılı Kanun 31 Temmuz 2020'de Resmi Gazete'de yayınlandı. Bu tarihten itibaren Sosyal Ağ Sağlayıcılara 1 Ekim'e kadar Türkiye'de temsilci atamalarını emreden süre başlamış oldu. 

1 Ekim'e kadar Türkiye'de temsilci atamayan sosyal medya sitelerine 1 Kasım'a kadar ek süre tanındı. 


İlk Yaptırım

4 Kasım'daYurt dışı kaynaklı hiçbir sosyal medya sitesi Türkiye'de temsilci atamayınca Ek Madde-4'te yer alan ilk yaptırım olan 10 milyon TL tutarındaki idari para cezasına maruz kaldılar. 

Aynı tarihçe Rus sosyal medya şirketi VK temsilcilik açmayı kabul etti.


İkinci Yaptırım - 11 Aralık 2020'de yaptırımların ikincisi devreye girdi. Temsilci atamayı kabul etmeyen şirketlere 30 milyon TL tutarında idari para cezası verildi. 

16 Aralık 2020'de Youtube,

8 Ocak 2021'de Tiktok,

9 Ocak 2021'de Daily Motion,

16 Ocak 2021'de Linkedin,

18 Ocak 2021'de Instagram'ın da sahibi olan Facebook,

Türkiye'de Türkiye'de temsilcilik açmayı kabul etti.

 

Üçüncü Yaptırım 

19.01.2021'de Türkiye'de temsilcilik açmayan Twitter ve Pinterest için reklam yasağı başladı. 


Dördüncü Yaptırım 

28.01.2021 tarihli TBMM'deki Dijital Mecralar Komisyonu toplantısında konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcı Ömer Fatih Sayan Twitter ve Pinterest için dördüncü yaptırım olan trafik bant genişliğinin kademeli olarak daraltılmasının uygulanacağını belirtti. 

Bu yazının yazıldığı tarih olan 30.01.2021 tarihinde Twitter ve Pinterest Türkiye'de temsilci belirlememişti.

İlerleyen günlerde Türkiye reklam pazarındaki payını kaybetmek istemeyen Twitter ve Pinterest'in geri adım atması bekleniyor.