30 Eylül 2014 Salı

Hazreti Eyüp ve Sabreden Bir Avukat

Hz. Eyüp peygamber Allah'ın kulu olarak çok hizmet etmiş ama Allah bu kulunu sabrı ile imtihan etmiş. Önce hayvanlarını, çöken bir evde eşi hariç tüm ailesini ve en son sağlığını ve variyetini kaybetmiş. Sabır sonra hem sağlığına hem de variyetine geri kavuşmuş. Sabrının mükafatını almış. Kıssadan hisse. 


2006 yılında avukatlığı ilk başladığımda uzun süren davaların neden bir türlü bitmediğine ilişkin hem sistemi hem de yargı camiasını eleştirirdim. 

2008 yılında muhasebecimin yönlendirmesi ile bir kooperatif davası aldım. Bu dava benim için öğrenme davası oldu diyeyim. Tabirimi mazur görün lütfen. 

Dava konusu kooperatifin inşaatlarının bitmemesinden kaynaklı arsa sahiplerinin kira tazminatı taleplerinden ibaretti.  Benzer durumlarda davada taraf teşkili gerçekleştikten sonra layihalar aşamasıyla birlikte keşif bilirkişi incelemesine karar verilir,bilirkişi raporu neticesinden davacı davası ıslah eder ve dava biterdi. Ek rapor ve sair hususlarla beraber almış olduğum bu davanın en fazla iki sene içinde biteceğini öngörmüştüm. 

Davaya başladığımda 1,5 senelik avukattım. Bu davayı benden önce başka bir meslektaşım sürdürmüş ancak kooperatif yönetimi ile avukat arasında anlaşmazlık olduğu için davayı ben devralmıştım. 

Öncü nitelikteki bu dava 2008'de benzer nitelikte bir başka dava açılması ile sonuçlandı. 2. davada ilk dava ile bu dava arasında irtibat bulunduğu için birleştirme talebinde bulundum. 2012 yılında kooperatifin gerek üyelere gerekse arsa sahiplerine karşı olan edimini ifa etmesinde fiili ve hukuki imkansızlık bulunması sebebiyle uyarma davası açtım. Bu dava ile diğer iki dava arasında fiili ve hukuki irtibat bulunduğu için birleştirme talepli bu iki davanın tensiben birlikte yürütülmesine karar verildi. 

7 seneye dönen davada dosya bugün karara bağlandı. Uyarlama talebimizin reddi ile karşı tarafa tazminat ödememize karar verildi. Hz. Eyüp'ün sabrı bir tarafa diyelim sabreden avukat olarak bu davadan neler öğrenmedim? 

Bir davanın yeni davalar doğurabileceği, tek bir dava içinde birden fazla hukuki müessesesi öğrenilebileceği, avukatın davayı kazanma ya da kaybetme konusundan içgüdüsünün genelde doğru olduğu oldu. 

Yakın diyaloglarda bulunduğu arkadaşlarım Kocaeli Barosu'na bağlı iken Kocaeli'den gidiş gelişlerimi İstanbul Barosu'na naklolduktan sonra İstanbul'dan Gemlik'e gidiş gelişlerimi iyi bilirler. Elliden fazla gidiş gelişlerimden aklımda kalan Gemlik girişimde Samanlı Dağlarının heybetine her seferinde hayran olmam, Yalova Özdilek'te yemiş olduğum peynirli börekler, Köfteci Yusuf'ta yediğim köfteler ile duruşma sonrası Gemlik sahilindeki çay bahçelerinden içtiğim çaylar ve kahveler olacak. 

Her bitiş yeni bir başlangıçtır.  Bu da bir avukattan kıssadan hisse.