25 Temmuz 2014 Cuma

İcra Dosyası Silinir mi?

İcra takibi alacaklının alacağını tahsil etmesi ile sona erer.


Alacaklı Vatandaş Hasan ağabey gibi bir kişi veya X ticaret ltd. sti gibi bir şirket ise bu alacağın borçludan tahsil edildiğinden veya icra takibinden başka kimsenin haberi olmaz. 

Ancak alacaklı Banka veya başka bir finans kurumu ise durum değişir. Şöyle ki bankalar dönüşü sağlanmayan kredi kartı, bireysel veya tüketici kredisi kartı gibi alacaklarını tahsil etmek için icra takibi başlattıklarında durumu merkez bankasına bildirirler ayrıca bankalar bankalar alacaklı oldukları banka borçlularına ilişkin bir liste tutarlar ve bu listeyi diğer bankalarla dayanışma neticesinde paylaşırlar. 

Şayet X bankasından kredi kullanıp borcunu ödemeyen bir banka müşterisi başka bir bankadan kredi kullanmak istediğinde X bankasına ödemediği kredi borcu karşısına çıkar ve banka kendisini kredi açmaz. 

Soru, görüş ve önerileriniz için iletim bölümünden bize ulaşabilirsiniz.

Diğer yazılarımız için sağ alt taraftaki içindekiler kısmını tıklayınız.

181 yorum:

  1. Merhaba sizden bir konu hakkında yardim isteyecegim yardımcı olursanız sevinirim bizm odemelerimz geciktigi için avukata vermişlerdi bizde avukata ödeme yapiyirduk ama odemelerimz avukata da gecikmeli odendigi için ve ödeme tarihleri geçtiği avukat mahkemeye başvurmuş sizeden öğrenmek istedigm şimdi odeme yapsak mahkeme kararı geri çekilir mi yada biz bir dilekçe versek mahkemeden tekrar avukata odeme yapabilir mıyız şimdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taahhüdü yerine getirirseniz avukat şikayetten vazgeçer ve dosya düşer. Ancak aynı dosya için avukat bir daha taahhüt almayabilir.

      Sil
  2. Ali bey merhaba
    Ben 2014 temmuz ayında eski eşime icra davası açtım ama hiçbir ilerleme yok dava düşmeden bunu nasıl sonuçlandırabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İcra dosyası silinmez ancak icra dosyasını yasal süreler içinde işlem yapılmazsa takipsiz kalır. Dosya düşmesin diye talep açmanız lazım. Süreleri kaçırmamak için bir icra avukatı ile irtibatı geçin.

      Sil
  3. Merhaba iyi gunler ali bey; kardesim bankaya olan borcu sebebiyle taahhudu ihlalden 3 ay hapis crzasi aldi.. Su an borcu odeyemeyecek durumda oldugundan ayni borctan dolayi tekrar hapis cezasi alir mi. Borcu ilerleyen zamanlarda odemek icin anlasma yoluna gidilebilir mi. Sayet odeyemesse icra takibi duser mi. Duserse ne zaman duser

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alacaklı avukatı ile irtibata geçip ödeme yapmanız lazım aksi halde ceza kalkmaz. Dosyayı bir avukata göstermeniz gerekiyor.

      Sil
  4. ali bey merhaba garnti bankasına borcum var çalışıyorum şu anda maaşımdan kesiliyor işten kendi isteğimle ayrılsam sonuç ne olur acaba. ayrıca finansbanka da borcum onunla da icralık oldum 2. maaş haczi yapılamıyor. evden taşındım şu anda oturan yok. ev boş sonuç ne olur aali bey yani herhangi bir hapis cezası varmı acaba evden taşınmış olmam problem olur mu nerede çalıştığım belli sonuçta

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İş hukukundan kaynaklı sıkıntı yaşarsınız işçilik alacakları bakımından. Birden fazla alacaklı varsa ilk haciz talep eden alacaklı parayı önce alır.

      Sil
  5. Selam benim kesinlesen mahkeme sonucu 37000 tl icra borcum senet var ama alacakli kesinlesen borca karsilik hala tahsilata vermedi ve beni arayip 10000 verrsen anlasalim diyor anlamadigim kesinlesen parayi almayip benden 10000 istemesinin sebebi nedir burda zaman asimi gibi bi sure varmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizden ümidi kesmiş olabilir bir şekilde üzerinize bir malvarlığı olmadığını öğrenmiş olabilir.

      Sil
  6. Ali bey merhaba ;

    icra avukatına verilen dosya geri çekilebilir mi ? Ben x firmasından hizmet alamadığım halde fatura kesildi ve icra avukatına kadar gitti. Firma borcun silineceğini söyledi. Ancak dosya avukatta geri çekebilirler mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avukatlar müvekkillerinin talimatları ile bağladır. Bu yüzden şirket avukatlarına vereceği talimat ile dosyayı çekmek zorundadır.

      Sil
  7. ali bey merhabalar icra takibinde borçlu kişi eski evinden taşınmış ve yeni ikamet bildirmemiş ise ve icra görevlileri bu eski eve haciz işlemleri için gidip borçlu kişinin buradan taşındığını gördüklerinde nasıl bir hukuki süreç işler? bilgilendirirseniz çok sevinirim saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Borçlunun yeni adresi tespit edilmeye çalışılır.

      Sil
  8. Benim maasima bugun haciz geldigini soylediler 4/1 i kesildi. Fakat kesilen para daha borc odenemeden ben bugun kapttim faiz islememesi icin bende kesilen bu miktar icra mudurlugu tarafindan ne zaman geri odenir cunku borcumu odedim onlarin kestikleri para henuz yatirilmadan

    YanıtlaSil
  9. Koaly gelsin size bur sorun olacak devlet memuruyum bir faturami odemyi unutmusum bu yuzden maasima bu at icra geldi beni arayan avukat bugun paranin hepsini yatirdigim halde icranin kalkacagini syledi denileni yaptim icra kalkti fakat bnm maasimdan cekilen ucret geri nasil hesabima yatirilicak ve bu sure zarfinin nekadar oldugunu sormak isterim

    YanıtlaSil
  10. Benim maasima bugun haciz geldigini soylediler 4/1 i kesildi. Fakat kesilen para daha borc odenemeden ben bugun kapttim faiz islememesi icin bende kesilen bu miktar icra mudurlugu tarafindan ne zaman geri odenir cunku borcumu odedim onlarin kestikleri para henuz yatirilmadan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İcraya yatan fazla para icra müdürlük dosyası tarafından geri iade edilir. Paranın hesaplara geçmesi ve yatan fazla paranın geri gelmesi birkaç gün alır. Şayet sonuç elde edemezseniz alacaklının avukatını bir daha arayın.

      Sil
  11. Merhaba benım bir sorum olacak 2010 yılında 7 ay kadar kiracı olarak oturduğum evden sehır degısıklıgı icin tasındık.Elektrık aboneligini acık bırakmısık ve o eve 2013 yılında baska kiracı gelmiş ve faturaları odememiş 7-8 ay odemedıgı halde elektrik kesılmemıs ve biz bunu 2016 yılında icradan gelen evrakla ogrendık biz de bunun uzerine kaymakamlık tan aldığımız yer bıldırım evrakları ile icra mudurlugune itirazımızı yaptık ve donus beklıyoruz buna nasıl bir sonuc gelir odememiz icin baskı gelirse nasıl bir yol cizmelıyız karsı dava acarsak kazanırmıyız asgari ucreti bır calısanım kullanmadığım elektrik icin bedel odemek istemiyorum bır yol gösterirseniz sevınırım iyi günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İtiraz için alacaklı dava açar. Borcun size ait olmadığını ispatlayacak şekilde dilekçe vermeniz gerekiyor dosyada.

      Sil
  12. Hocam 530 tl kredi karti borcum vardi 09.03.2016 tarihinde icraya vermisler cok masraf eklenirmi pazartesi gunu yatiracagim lutfen yardim edin

    YanıtlaSil
  13. Haciz eve gelir ama herşey haczedilemez. İcra dosya borcunun ne kadar olduğunu alacaklı avukatı dışında icra dairesinden de öğrenebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  14. Bir banka avukatina 2012 yilinda banka borcumu kapattim ama o arada bankayla avukatin anlasmasi iptal olmus bu banka odedigim zamandan sonra baska bir banka hesabima bloke koymus,icra mudurlugumde dosyam var ve kalkmiyor. Bu avukati bulup gorustum dosyalarin onlarda degil baska bir avukatta oldugunu soyledi ve dosyanin dustugunu belirtti. Dosya dustu ama benim hala 2000 liraya yakin borcum gorunuyor suan icin bir sikinti teskil etmezmis soyledigine gore ancak ben suan ne kredi karti alabiliyorum ne de kredi cekebiliyorum bunlari yapmam icin bu borcun odenmesi mi gerekli? Simdi ne yapmam gerek? Tesekkurler

    YanıtlaSil
  15. MeTaba avukat turcell tatdutten dolayi bana dava açmış e devlette göründü fakat avukatla anlaştım. Parayi ödedim e devlette herhangi bir dava görünmüyor daha bana celp bile gelmemişti bankaya gdip kredi limitini arttırmak. İstediğimde maliyeden icra davası gbi birsey görünüyorMuş bankacı dedi bu kredi çekmemi engelledi yani şunu sormak istiyorum daha sadece davanın vasi avukat bana davayı açtı ben hemen parayi yatırdim davayı geri çekti kara.listeye girmismiyimdir yoksa gecici olarak sileyim unutmuş Maliye çünkü e devlette.görünmüyor. bir davam

    YanıtlaSil
  16. merhaba tahüt ihlaldan dolayı mahkemem vardı avkata borcumu kapattım ama uyap dan dosyam silik degil. bu ne zaman silinir hocam

    YanıtlaSil
  17. Ali bey merhaba bi konu Hakkı'nda görüşlerinizi almak istiyorum benim bankaya 15 bin tl borcum bulunmakta ödeyemediğimden icra yoluna başvurulmuş ve adıma kayıtlı sadece arabam var E devletten sorgulama yapınca 3 ayrı tarihli hak mahrumiyeti çıkmakta bu tarihler icranın başladığı tarihlermidir ? Eğer öyle ise bu tarihlerden ne kadar sonra işleme başlarlar haciz işlemi gerçekleşir ? Konu Hakkı'nda bilgi verirseniz memnun olurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dosya numaraları farklı ise farklı dosyalardır.

      Sil
  18. merhaba ali bey benim şuanda adıma 4 tane icra dosyası var çalışmıyorum işten ayrıldım bazı sıkıntılar yaşadık ve ödeyemedim şuanda da ödeme imkanım yok ne yazık ki eşim devlet memuru ama ödemiyor borçlarımı boşanma noktasına geldik bu borçlar yüzünden ben şuan hamile olduğum için en erken iki sene sonra çalışmaya başlayabilirim benim üzerime kayıtlı herhangi bir mal maaş vs hiç birşey yok evimde kıymetli herhangi bi eşyam yok sadece bi oturma odamda bi salonumda olmak üzere iki tane koltuk takımım var şuan beni bekleyen süreç nedir arayan avukatlara sorduğumda yaşayarak görün deyip cevap vermiyorlar beni bilgilendirebilirseniz çok sevinirim şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  19. MRB ali bey bir şirkete tazminat davası açmıştım dava suan icra mahkemesin de ama e devlette benim bir davam daha görünüyor icra mahkemesin de borçlu taraf rolundeyim arabam üzerinde haciz işlemi konulmuş bir mahkeme olmadan nasıl haciz işlemi konur tesekurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İcra müdürlüğü haciz işlemini yerine getirir. E devletten icra dosyasını bulduğunuz ya o icra müdürlüğüne gidip alacaklığı ve borcun sebebi hakkındaki detayları öğrenebilirsiniz.

      Sil
  20. Merhaba alı bey.Ben kredi borcumdan dolayı avukatlık oldum..avukatada borcumu 4,5 aydır oduyordum ama ısten cıkınca 2,5 aydır ıssızım.avukata odeme yapamadım..avukat tan bugun aradılar dava acmıslar..onlar demesı mahkemede hakkınızda 3 ay hapıs cezası cıkar dedıler..cok kotu..borcun tamamını kkapatmanız gerekıyo dıyolar nasıl kapatıcam taksıtlerı bıle odeyememısken..ne yapmam lazım hapıs yatmamam ıcın.

    YanıtlaSil
  21. Ev sahibinin 3 mayıs 2016 tarihinde açmış olduğu icra dosyasının bildirimi elimize 9 mayısta geçti, 13 mayısta icra dosyasına itiraz ettik, icra dairesi itiraz kabulüne dair belgeye, ptt den henüz teslim tarihi ile ilgili dönüş yapılmadığını ama icranın durdurulduğunu yazmış. İtiraz yapılalı 2 ay oldu. İtirazın reddi veya kabulü ile ilgili bize herhangi bir bildirim yapılması gerekiyor mu? İtirazın reddi davası açılmış ise borçlu görünen kişiye bilgilendirme yapılıyor mu. Benim dosyam e devletten baktığımda açık görünüyor bu normal mi ? ne yapmam gerekiyor. cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size özel bir bildirim yapılmaz. İcra dosyasına baktığınızda itirazın takibi durdurduğunu görebilirsiniz.

      Sil
    2. Size özel bir bildirim yapılmaz. İcra dosyasına baktığınızda itirazın takibi durdurduğunu görebilirsiniz.

      Sil
  22. merhaba ali bey icra dosyası açıldıktan ne kadar süre sonra haciz işlemi uygulanır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İhtiyati haciz ile icra takibine geçilmişse hemen; ihtiyati haciz yoksa borçluya tebligat ulaştıktan sonra, icra takibinin türüne göre itiraz/ödeme için geçmesi gereken süre geçtikten sonra haciz işlemi uygulanır.

      Sil
  23. Maas haczi yoluyla odedigim borcumun dosyasini kapatmak icin alacakli avukati aradigimda borcun bitti fakat bize 2200 lira odemelisin masraf parasi ondan sonra dosyani kapatiriz dediler zaten var mi boyle bir uygulama bilgi rica

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İcra dosya tahsilatlarından devlet kendisine pay alır. Devletin aldığı harçtan kaçınmak için alacaklı ve/veya avukatı harçlar borçluya ait olmak kaydıyla diye borçtan indirim yaparak ödeme alırlar ve borçluya ödemeye ilişkin makbuz/ibraname verirler. Bu şekilde icra dosyası daha ucuza kapanmış olur. Borçlu icra dairesindeki dosyanın hemen kapanmasını istiyorsa devlete bu parayı ödemek zorundadır.

      Sil
  24. Ali bey merhaba..benim bir mağazaya borcum vardı..ödeyemediği içinde avukata verilmiş..bugün avukata gittim.160 TL lik borcum için 190 TL ödedim..benden ayrıca 310 TL icra takip dosya masrafı istediler..ben itiraz ettim..e devletten girip baktığımda icra davasının bugün açıldığını öğrendim..bu konuda yardımını olabilir mi acaba..teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İcra takibi sonrasında asıl alacağa; faiz, icra masrafı, avukatlık ücreti ödersiniz. Ödeme emrine yapmış olduğunuz kısmi itiraz ile itiraz edilen kısım için icra takibi durduğu için takibe devam edilmesi için hakkınızda dava açılmıştır. Bu davadaki itirazınızın haklı olduğuna dair mahkeme kendinizi savunmanız gerekmektedir.

      Sil
  25. merhaba ali bey, bankalar olan borcumu ödeyemeyecek durumda olduğum için icra işlemleri başladı. eski kaldığım evden çocukları eşimi annesinin yanına gönderdim. eski evde mernis adres sisteminde ben yanlız gözüküyorum. evde eşyalar da var. ancak eve 15 günde bir uğruyorum. mahalleli taşındığımızı sanıyor. icra memurları gittiklerinde ben olmayabilirim. mahalleli benim için taşındılar deseler. icra memurları ne yapar. merniste orda gözüküyorum ev boş değil. teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haciz işlemi öncelikli olarak tebligat yapılan adreste gerçekleştirilir. Bu adres mernis adresi ise o zaman sıkıntı söz konusu olur.

      Sil
    2. teşekkürler ali bey, ancak ben sorumu sormayı becerememişim galiba, aslında şunu öğrenmek istiyordum. kayıtlı olduğum adrese 15 günde bir gittiğim için mahalleli taşındı derlerse mernis te olmayan başka adres araştırırlar mı. mesela eşim kendi annesinin yanında kalıyor. bende arada gidiyorum onları görmek için. oraya giderler mi. yoksa mernis adresini mi dikkate alırlar. malum mernis adresi boş değil bekar evi tarzında eşyalar var. teşekkürler tekrar

      Sil
  26. merhabalar ,
    ben bir firmadan ingilizce set almıştım iade süresi içinde cayma bildirgemi gönderdim ürünleri almadılar ve icra açmışlar itirazımı verdim sonrsında ürünleri getirirsem iade alıp dosyayı kapatıcaklarını sölediler ürünleri teslim ettim icra takibi 20/04/2016 bana bir evrak verdiler ürünlerin teslim alındığını ve borcum olmadığını belirtten dosyanın kapanacağını sölediler ancak e devlette görüyorum durumu açık bu kadar uzunmu sürüyor icra takibinin kapanması ne yapmam lazım suan acaba ?
    şimdiden teşekürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Borç haricen tahsil edilmiş olduğundan icra dosyası sistemden kapatılmamış olabilir. Sistemden dosyanın kapatılması için tahsil harcının dosyaya yatırılması gerekir.

      Sil
  27. Meraba borcumu odedim akbanka hacizlik olmustum borcum olmadi halde dava dosyasi gozukuyo bankadan esnek hesap bile vermiyo eskisi gibi temize nasi cikarim para onemli deil yeterki temize cikiyim kiredi alabiliyim bunun bi cozumu varsa lutfen yardimci olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Borcunuzu ödedikten sonra borcu yoktur yazısı alın. Bu evrakı kredi almak istediğiniz zaman bankaya verirsiniz.

      Sil
  28. merhaba ali bey benim icrada bir kaç dosyam var en erken açılan dosyam 2015 yılında en geçi ise 2011 yılında ancak bunlara senelerdir hiç bir evrak vs gelmedi..en son 2015 açılan dosya için ödeme talimatı geldi..sonrasında ne icraya gelen oldu nede arayan soran arada bazen ödemeniz için şöyle imdirimler var böyle faiz indiriminden yararlanın diye msjlar atılıyor..ikametgah adresim vs hep sabit ve kayıtlıyım..benim bu dosyalarım ne zaman düşer...saygılarla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evden haciz konulabilecek eşyalar sınırlı olduğu için, borç miktarı da az ise o halde eve hacze gelinmemiş olabilir. Üzerinize kayıtlı mallar sorgulanmış ve bir şey bulunamamış olabilir.

      Sil
  29. Merhaba benimde bir sorum olacak icra ile bir bankaya olan borcum bitti fakat calismakta oldugum kurumsal bir sirket maasim 2 aydir borc bitmis olmasina rağmen devam ediyor banka avukatida belli bir miktar para odemem gerektigini ve icra takibini kaldirmam gerektigini soyluyor bu tutar sanirim icra ile karsilanmiyor sirkette dosyayi kapattirdigima dair belge istiyor kesintiyi sonlandirmak icin sorum ise su ben bu takibi kaldirmak icin parayi odemeli miyim ve 2 aydir kesilen ucretlerimi geri alabilecek miyim alacaksan ne kadar surer bana sahsi olarak mi oderler tekrar sirketin muhasabesine mi gider param

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizden istenen para devletin alması gereken tahsil harcı ismindeki paradır. Bu paranın miktarını icra dosyasına müracaat ederek öğrenebilirsiniz.

      Sil
    2. Ben banka borcumdan dolayı avukat lık oldum avukatlık borcumu kapattığım Zaman kredi çekmem mümkünmü

      Sil
    3. İcra dosya borcunun tamamını kapandıktan sonra sıkıntı ortadan kalkar. Ancak bir diğer banka için siz riskli müşterisinizdir. Size kredi verip vermemek kredi başvurusunda bulunmuş olduğunuz bankanın inisiyatifindedir.

      Sil
  30. Ali bet merhaba Ben 2012 we ev aldim. Mutaite 6.500 tl borcum kaldi 've vizio evde yapilacak isler vardi bunu senedin arkasina yazdik. 've Adam bu isleri yapmadi 've Ben I. IcrayA vermis bende itiraz ettim 've mahkemece bilirkisi raporu cikardim ben suan 16.000 alacakli rapor cikti 've Ben bunny uzerine icra2. Takibi actim. Bu benim Alabama haciz koymus sonuc ne olur sizce

    YanıtlaSil
  31. Merhaba bankaya ödeme yapamadığımız için icraya verilmiş . Ptt eve kagıt bırakmış ve ev sahıbı ne haber vermiş . Nasıl bir yol izlemeliyim ?

    YanıtlaSil
  32. mrb ali bey.. ben garaj için ayrılmış bölmeyi daireye dönüştürmüşler ben orada kalıyorum.. iskanı yok... yönetici aidat ödemediğim için icra ya vermiş.. kazanması mümkün mü... nasıl bir yol izlemeliyim.. şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
  33. Ali bey merhaba ben esnaftim basima bir olat geldi 2007 yilda alacagima karsilik senetleri icra takibi baslattik senedi imzalayan kisiyi biz ismini a diye biliyordum a isimli sagis bunun akrabasiymis ve bundan adima kambiyo senedi imzalayabilir diye vekalet almis neyse ilk mahkwme oldu hakim asil olan imzadir dedi ve bizi hakli buldu sonra bunlar baska bir dava acti bize mallari teslim etmediler diye. O davada nakten yazanlar odendi malen yazan senetler iptal oldu sonra baska bir dava actilar ve o savadada bilir kisi raporu bizden yanaydi ama ne olduysa hakim farkli karar verdi diger iki davada diger hakimler bizi hakli bu du neyse simdi bunlar bana odedigi 19000 tl yi faizle 52000 tl olarak istiyor 2015 haziranda bana haciz geldi uzerime kayitli hic bir sey yok bugunde is yerime maasima haciz koymak istemisler ama su o isyerinde calisiyor gorunmuyorum ama 15 gun sonra baslayacam vu icra takibi ve maasa haciz olayi nasil duser? Karsi tarafin avukati bile diyorki biliyorum siz haklisiniz ama biz kazandik rica ederim bana vir akil verin odeme durumum yok teskurler ozkanakdemir06@gmail.com

    YanıtlaSil
  34. merhaba ali bey, bankalara olan kredi ve kredi kartı borçlarımdan dolayı, E-devlet'te gözüken 8 ayrı icra davam var. 1 sene öncesine kadar maaş haczi oluyordu ve işi bıraktım sigortasız bir işte çalışıyorum. Merak ettiğim konu şu ki; sigortalı bir işe girdiğimde, kaç ay'da icra daireleri farkeder ve maaş haczi uygulanır ? Şimdiden teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avukat ne sıklıkla sigorta sorgulaması yapar bilemiyorum. Ancak birden fazla icra dosyası varsa birisinden birisi sizin sigortalı işe girdiğinizi fark eder.

      Sil
  35. merhaba borcum icraya verilmeden 44000 tlydi icrada e devletten baktım 1 ay önce 55000 tl olmuştu 1 dün işyerime icra emri geldi 57850 tl olarak e devletten bugün baktım 58300 tl olmuş borç sürekli artacakmı bide benden icra kararı olmadan maaşımın 1/4 ü 2 aydır alınıyor avukat bu paraları icra hesabına yatırmamış yatırması gerekmezmiydi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İcra dosyasına faiz işler. Kısmı tahsilatlar dosya hesabından düşer. İcra takibi başlamadan borcu ödeyebilmiş olsaydınız avukatlık ücreti, faiz, tahsil harcı ve sair icra takibinden doğan ücretler ödenmeyecektir. İcra dairesinden alacak kalemlerini öğrenebilirsiniz.

      Sil
    2. Selam Ali bey benim ilk eşime nafaka borcum var ve 2013 senesinde dava kesinleşmiş beni İzmir'de aldılar hakkımda yakalama çıkmış beni 10 gün içinde ödemek şartı ile serbest bıraktılar ama ben onu odemedim ve şuan sanırım yakalamam devam ediyor ben ikinciye evlendim onunlada yurumedi oda boşanma davası ve nafaka açtı bana gerekçeli karar yazıldı ama nitekim ilk eşimin açtığı dava duruyor ikinci eşimin açtığı dava e devlette artık gözükmüyor bunun sebebi ne olabilir

      Sil
  36. Ali bey merhaba. Ben üniversite öğrencisiyim ve ufak bi işletme olan kuyumcudan arkadaşım 600tl civarında alışveriş yaptı. Bende ona kefil oldum. Arkadaşım borcu ödememiş ve benden ödememi istediler bende ödemedim. Aradan yaklaşık 2 sene geçti bu sürecin 8. ayında eve belge yollandı ama ben yine ödemedim. Yaklaşık bir buçuk senedir ses seda yok. E-devletten sorgulama yaptığımda dosya açık gözüküyor hala. Bu bana herhangi bi sorun yaratır mı? Birincisi alışverişi yapan ben değilim, ikincisi üniversite öğrencisinin kefil olması söz konusu burda... Bu ilerde benim önüme bi engel çıkartırmı Ali bey?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İcra dosyasında işlem yapıldıkça dosya düşmez. Dosya açık kaldıkça hacze maruz kalabilirsiniz.

      Sil
  37. Merhaba bugün icra tebligatı elime ulaştı benim maaşım da var ama ben ordan kesilmesi yerine kendim ödeme yapmak için ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alacaklı avukatı ile görüşün.

      Sil
  38. Merhaba ali bey ziraat banksina 23.000 borcum var avukata vermisler gitti avukatla gorustm odeyemicgmi soyledm herhangi bir tahahut yapmadim ewe icre mi gelr gelirse borcum kapanir mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eve icra gelip gelmemesi avukat inisiyatifinde

      Sil
  39. Banka borcumdan dolayi icralik oldum avukatla gorusmeye gittigmde odeyemiyecebimi soyledm herhangi bir tahhut yapmadm sizce ne olur icra gelirmi alinan eşyalar borcumu kapatirmi dosyam kapanmismi olur lutfem yardm edin :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alacaklı avukatlı ile anlaşma olacak. Taksit konusunda inisiyatif onlarda.

      Sil
  40. merhaba Ali Bey benim 6 adet icra dosyam var ben onların hepsini ödedim ama icra müdürlügünden kapatılabiliyormus onları kapattıkdan sonra maaş müsterisi oldugum bankadan kredi çekmem mümkün mü illa 5 sene beklemek zorundamıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son karar bankanındır. Müracaatta bulunmanız gerekiyor.

      Sil
  41. Mrb iyi günler ali bey ben lise mezunuyum reşit olmadan senet imzaladim bi ay dershaneyi odedim ve çıktım ondan sonra icra kağıdı eve geldi 4 ay oldu bisey olmadı ne olur ne yapmam lazim yardımcı olur musunuz lütfen ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normal şartlar borçlanamazsınız. Üzerinize kayıtlı malvarlığını araştırmışlardır. İşe girmenizi ya da malvarlığı edinmenizi bekliyorlardır.

      Sil
  42. Merhaba alacağımla ilgili icra takibi başlattım fakat borçlu sadece asıl tutarı ödemiş dosya masrafları vs ödememiş bununla ilgili haciz işlemlerini başlata bilirmiyim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakiye borca ilişkin haciz işlemlerini başlatabilirsiniz.

      Sil
  43. 2015 YILINDA İCRA TAKİBİ BAŞLATTIĞIM MAAŞINA HACİZ GÖNDERİP ALACAKLI SIRASINA GİRMİŞTİM.BUGÜN BAKTIĞIMDA E DEVLETTE İCRA DAVA DOSYASI GÖZÜKMÜYOR.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İcra dosyasına 6 ay boyunca işlem yapılmamış ise dosya takipsizlikten düşer. İcra takibini yenilemeniz gerekir. Yenileme sonrasında haciz koyabilirsiniz.

      Sil
  44. Ali bey merhaba. Evliyim ve 6 yıldır farklı bir şehirde yaşıyorum.Babam 3 ay önce vefat etti.babamın üzerine hethangi bir mal varlığı alacak vs.yok sadece borç var. Babamın Elektrik borcu sebebiyle kardeşlerime.anneme ve bana icra takibi başlatılmış. Dosya 15 gün önce açılmış. Ancak benim adıma ve adresime herhangi bir tebligat gelmedi tesadüfen edevlet hesabımdan gördüm. Bu durumda icraya itiraz dilekçesi verebilirmiyim, sonucu nasıl olur? Konu hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasal süresi içinde itiraz edebilirsiniz.Ancak mirası 3 ay içinde reddetmedi iseniz borçtan sorumlusunuz.

      Sil
  45. Ali bey merhaba yaklaşık 4 yil once superonline ile internetim 5 gün gibi bir süre hizmet arızadan dolayı hizmet veremedi. Onarma içinde gelmediler. Başka bir abonelik içinde iptal ettirmem gerekliydi. Taahhüte uymayarak iptal ettirdim. Daha sonra icraya verildim. İtiraz ettim taahutu ben degil hizmet veremeyen superonline bozmustur diye mahkeme vs. Olmadı bir süre sonra edevletten de icra takibi düştü. Hatta superonline den ufak bir miktarda alacaklı duruma geçmişim. Bu hukuk bürosu arada bir rahatsız etti ama durumu anlatınca hep vazgeçti. Şimdi başka bir ilde başka bir hukuk bürosuna devir etmiş evime devamlı dışarıdan okunabilecek durumda haciz öncesi son bildirim mektubu gönderiyor. Aradığımda da devamlı fırça yiyorum. Ödeyeceksin odemeyecekmisin tarzında açıklama yapmama bile izin vermiyorlar. Komşularımda bu bildirimleri posta kurumda görerek bana icra geldiğini filan sanıyorlar. İcra tekrar açabilirler mi bu borcu ödemem gereklimi? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı konu ile ilgili ikinci kere takip açamazlar. Mevcut takip ile bağlantılı şirket ile görüşün.

      Sil
  46. merhaba alibey bnm 8 yıl önce adıma açılmış 3 4 adet icra dosyası vardı bugün baktığımda bu dosyalar uyap ta gözükmüyor uzun süredir görünmüğyor şimdi ben borçlarımı ödemek istiyorum borçlarımı öderekn av lık masrafı faizler bunları ödemek zorundamıyım yoksa anaparası ödiyerek kurtulabilirmiyim birde 5 yil geçince borçdan kaynaklanan faiz zaman aşımına uğrarmı icra mahkemesine faiz zaman aşımı dava açabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İcra takipleri düşmüştür. Borcu ödeyip ödememek vicdanınıza bağlı.

      Sil
  47. Merhaba Ali bey.2008 krizi sonrası zarar ederek işi bıraktık.Şirketin borcndan dolayı 9 tane icra var.Bu yıl ilk kez sigortalı işe başlayınca 3 tane icra asgari ücretin altında olan maaşıma yapıldı.ev adresi falan istenmiş. ev eşyalarına haciz olurmu?Resmi İkamet adresinde değilim.Eşim ikameti ayrı ve mal ayrılığı sözleşmesi yaptık.Eşimin adresinde oldğum için eve haciz gelir mi? Ömrmn sonuna kadar kurtulamam mı?borç şirket borcu.ataması olmayan bir öğretmenim.Saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normal şartlarda haciz konulabilecek mallar sınırlı. Haciz halinde itiraz edilmesi gerekiyor. Borçlar belirli bir süre takip edilir sonra düşmeye başlar. Yenilenmeyen dosyalardan kurtulursunuz.

      Sil
  48. Merhaba Ali bey,
    Öncelikle verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekkür etmek istiyorum.Bundan 3 yıl önce babamızı kaybettik ve akabinde gerek şahsi gerekse kurumsal alacaklardan 20'ye yakın icra takibi açıldı kardeşlerim,annem ve benim adıma.Yasal süreç içerisinde biz reddi miras yaptık ve mahkemece talebimiz onay landı.Fakat reddi miras sürecinde bütün dosyalar bize tebliğ edildi, biz de bu konularda bilgisiz olduğumuz için itiraz edemedik ve bütün dosyaların takibi kesinleşti. Elimizde reddi miras kararı olmasına rağmen şu an takipleri durduramıyoruz. Danıştığımız avukatların bir kısmı menfi tespit davası açmamız gerektiğini söylerek yüksek miktarda vekalet ücreti talep ediyorlar. Bu dosyaların takipsizlikten veya zaman aşımından düşme ihtimali var mıdır? Menfi tespit davasını kendim açsam çok uğraşır mıyım ? Gerçekten masraflı mıdır bu işlemler? Bu dosyalardan kurtulmamız için bir alternatif var mıdır? İlgi ve alakanız için tekrar teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yargı süreci ve avukatlık ücretleri maliyetli oluyor. Yirmi dosya olması ayrı bir çarpan haliyle. Davaları takibi ki kendiniz takip edebilirsiniz ancak bayağı bir mesai harcamanız gerekiyor. Duruşmaların takip edilmesi gerekiyor.

      Sil
  49. İyi geceler Ali bey
    Bir banka kredi kartı borcumu işten ayrıldığım için ödeyemedim ve 5500 liralık tüm masraflarla taksitler halinde ödedim .Olay 2010 yılında oldu 2011 yılında borcum bitti.E devlet te dosyamın kapanmadığını görüyorum.İlgili avukatla görüştüm avukat artık o banka ile çalışmadığını söyledi ve bir telefon numarası verdi henüz görüşmedim.Yeni emekli oldum kredi başvuruşun da karşıma çıktı böylece öğrenmiş oldum.2011 den beri açık olan dosyam ilerde krediler haricinde ne teşkil eder.Nereye kime ulaşmalıyım yada yeni avukat ulaşırsam ne sorayım .Teşekkür eder kolaylıklar dilerim Mehmet Saka

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avukattan borcu yoktur yazısı aldıysanız sıkıntı olmaz. Alacaklı nın yeni avukatı avukatı ile görüşüp harcını yatırarak dosyayı kapattırın.

      Sil
  50. Merhabalar banka haksiz yere once ihtiyati haciz koymuslar arabama. Bana ilamsiz odeme emri geldi itiraz ettik esimde ben kefil olurken riza si gerekiyormus nasil bir yol izlemem lazim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kefaletin geçersiz olması ile ilgili davada beyanda bulunulması gerekiyor. Bulunduğunuz şehirdeki bir avukat ile görüşerek dava aşamasında bu durumu dosyada belirtin.

      Sil
  51. Mrb e devletten nafaka icrası artık gözükmüyor acaba neden ne yapmam gerekir

    YanıtlaSil
  52. Merahabalar
    benim icralık bir dosya vardı yaklaşık 2 yıllık.uyapta görüyordum.2 yılı aşkın süredir ödeyemedim.Ödemeyi düşünüyordum hangi avukat diye bakmak için girdiğimde dosyanın olmadığını gördüm.eve kağıt vs gelmedi.Sadece uyaptan görüyodum.Düşmüşmü dava ne olmuş anlayamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İcra müdürlüğünden avukatın ismini öğrenebilirsiniz.

      Sil
  53. Merhaba; X kurum borç çıkardı ve bende Adliyeye gidip itiraz ettim karar durdu. Dava açılmadığı takdirde ne kadar sürede e-devletten silinir ?

    YanıtlaSil
  54. Merhabalar
    Calistigim isyerine aldigi mallar uzerinden yaptigi senet karsilogi bende kefil oldum fakat simdi is yeri kapandi ve bnm maasima suan icra geldi ben suan ne yapa bilitim bu durumu nsl duzelte bilirim simdiden teskkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İcra borcuna kelif iseniz bir para sizden tahsil edilir. Sizden tahsil edilen paraları avukat tutup asıl borçludan tahsil edebilirsiniz.

      Sil
  55. Mrb ali bey yukaridaki yazışmalarını okudum alicagima karşılık senet aldım ve ödeme yapmıyor mal varlığı yok maasida zaten icradan kesintide diyelim ki avukat a verdik borcu bitip maaşına kesinti şirası bana gelince ye kadar dava düşmemesi için ne yapılabilir teşekkürler Emre

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avukatız vasıtasıyla icra dosyasına işlem yapmanız gerekiyor.

      Sil
  56. Ali bey merhaba babam 2013 yılı agustos ayında borclardan dolayı kactı giderken bana bıraktıgı vekaletle babamın üzerindeki tapuları hacizli şekilde üçüncü bir şahısa devrettim ve şuanda bir icra dosyasına borcu oldugunu düşünüyorum ama artık param kalmadı yaklaşık 570 bin liralık borç ödedim bu haczi kaldırmak ve yeri satmak zorundayım tapuda yaptığım araştırmada haczin en son 2014yılında yenilendiğini gördüm şimdi İİK.106 ve 110. Maddeler gereğince hacizleri kaldırmaları için dilekçe versem icra dairesi haczi kaldırırmı diyelim kaldırdı av yenileme yapsa tekrar haciz isterse tapular borçlu üzerinde olmadığı için tekrar haciz koyabilirmi cevap verirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulunduğunuz şehirde bir avukat vasıtasıyla dosyaya dilekçe vermeniz gerekiyor.

      Sil
  57. Merhaba ali bey babamin 2007 garanti bankasina 700 tl borcu vardi biz simdi varlik sirketine odedik 1400 babam maas musterisi oldugu bankadan kredi cekicekti odedigi halde gozukuyor borc nasil silinir bize icra mudurlulugunden dediler dogrumudur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harç yatırıp dosyayı kapatmanız gerekiyor. Bir avukattan hukuki yardım alın.

      Sil
    2. Ali bey haricen ödendi dekontu,alacaklı avukatın İbraname fotokopileri ve icra müdürlüğüne verilecek dilekçe ile harç yatırılır ise dosya kapanmaz mı?

      Sil
  58. Merhaba ali bey ben ticaret yapıyordum bir müşterinin işini yaptım malları zarar görmüş fatura kesmiştim ödeme yapmadılar hala sonra aradım dediler mahkemeye verdik zizi sonra olayın yaşandığı tarihten bu yana 35 40 gün oldu hala ses sada yok bana gelen bir celp yok zaman aşımı varmıdır bir ayı geçtiği için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir avukat ile irtibata geçip şahsınız hakkında dava açılıp açılmadığını öğrenebilirsiniz.

      Sil
  59. Merhaba Ali Bey;

    İlamsız icra takibi başlatıldı bir sebepten ötürü bende bu icra takibine itiraz ettim itirazın durup durmadığını nasıl anlarım dosyam e devlette ve uyap ta açık gözükmekte. İtiraz ettim dilekçeme kaşe vurdular aldım geldim icra müdürlüğünden yani kabul edilmiş sayılır değilmi ama neden e devlet ve uyap ta açık gözükmekte ? oralarda da itirazın gözükmesi gerekmez mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İtiraz süresi içinde yapılmış ise takip durur. Takibin durup durmadığını icra dairesine bir avukat vasıtası ile sorun.

      Sil
  60. Merhaba ali bey, benim 2008 ve 2009 yıllarından borçlarım vardı ödemedim e devlette görünüyordu 14 adet borç ama şimdi baktığımda 6 adet kalmış durumda ben ödemedim neden silinmis olabilir acaba. Ve ayricayrıca Vakıfbank a kart borcum vardı avukata devlet yapılandırma çıkarttı diyorum takside bağlayın ödeyelim diyorum benden tek parçada istiyor ve şimdi de yarın işlemi başlatıyoruz dedi ve temmuz ayından beri aynı şeyi söylüyorlar yarın işlemi başlatıyoruz diye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski icra dosyaları takipsizlikten dolayı düşmüş olabilir. Borcun taksitlendirilmesinde inisiyatif alacaklı avukatındadır. Konu ile ilgili bulunduğunuz şehirdeki bir avukat ile irtibata geçin.

      Sil
  61. Merhaba Ali bey,kefil olduğum senette borçlu borcunu ödemediği için alacaklı hem borçlu hem benim için icra takibi başlatmış alacaklıyla görüştükten sonra alacaklı avukatının nezaretinde benim için başlatılan icra takibinden vazgeçti dilekçeyi yazarak dosyaya koydu bende icra takibinden vazgeçme harcını yatırarak icra memuruna verdim benim sorum şu olacak ben bu senetle ilgili ilerleyen zamanlarda sıkıntı yaşarmıyım tavsiyeniz ne olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Borçtan feragat beyanı alındı ise sorun olmaz.

      Sil
  62. merhaba ALİ bey..benim icra mahkemesinde bir dosyam vardı fakat ben bu dsyayı geçen sene kapattım..fakat üyapta hala gözüküyr.bunu nasıl kaldırabilirim..saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İcra dosyası işlemsiz kaldıktan belirli bir süre sonra düşer.

      Sil
  63. merhasba ALİ bey.icraya takılan bir dsyamı kapattım ama üyapta hala açık duruyor..bunu nasıl kapatabilirim..saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İcra dosyası işlemsiz kaldıktan belirli bir süre sonra düşer.

      Sil
  64. merhaba Ali bey, alacaklı olduğum icra dosyası e-devlette gözükmüyor sebebi nedir. birde borçlu olduğum dosya var 4-4,5 ay kadar önce ödememe rağmen halen e-devlette gözüküyor. Yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İcra dosyası işlemsiz kaldıktan belirli bir süre sonra düşer.

      Sil
  65. 2014 yılında icra takibi başlattım borçlu devlet memuru maaşına 2. sıradan haciz konuldu ancak 2016 yılında işlem yapmadığım için dosyam kapanmış yeniden bir numara verdiler maaş haczindeki sıram değişmişmidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Borçlu hakkında yeni bir dosya açılmış ve haciz konulmuş ise sıra değişir.

      Sil
  66. Merhaba Ali Bey, benim kredi kartı borcumdan dolayi ilamsız takiplerde ödeme emri kağıdı gelmişti ve belge üzerine direkt icra dairesine gidip ödedik, dosya kapanış belgesini de isteğimiz üzerine verdiler. Fakat 2 ay sonra avukatlık bürosu aramaya başladı. Dosyamız kapanmamış, temerrüd ve akdi faiz, vekalet ücreti borcumuz varmış ve ödememiz gerekiyormuş. Bu yasal mıdır ne yapmamız gerekir? Ödeme belgemizde, dosya masrafı altında; takipte kesinleşen miktar, vekalet ücreti, toplam faiz ve masraf miktarı yazmakta. Bu arada e-devlette dosya, borcu ödediğimiz gün kapanmıştı ve hala da dosya falan gözükmemekte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İcra dosyası kapalı ise haciz işlemi yapamazlar.

      Sil
  67. Meraba avukat bey 2009 yilinda babami kaybettim babamdan borclar kaldi ve ben ödedim borclari borcun birini alacakli ile anlastik elden teslim ettim seneti istedim bulamadik dediler yerine belge aldim ödedigime dair 2014 yilinda avukat tekrar dava acmis bana alacakliyi aradim tekrar neden actiniz diye avukatla alacaklinin arasi bozulmus ben avukatla konusmuyorum dedi sonra alacakli ben borcumdan feragat ediyim kapanir o dosya dedi feragat etti ve bana bugün yeniden icra gelmis e devletten baktim feragat edilen bir borcu avukat tekrar dosya acabilir mi nasil yol izlemeliyim simdiden tesekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açamaz ise açar ise avukat mesul olur.

      Sil
  68. merhaba
    su borcum vardı beni icraya vermişler su faturalarımın tamamını ve icra vekalet ücreti ve icra takip masrafını düşük yatırdım alacaklı avukatı 1 yıl içerisinde silinir dedi ama ben kredi çekmeyi düşünüyorum bankada görünürmü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bankaya avukattan almış olduğunuz borcu yoktur yazısını götürürsünüz.

      Sil
  69. Merhaba Ali Bey;
    eşimin adına açılmış icra dosyaları var. Eve 3 kez icra geldi haczedilecek eşya yok. Davaların bir kısmı e devlette artık gözükmüyor. Düştü mü Varlığa mı devredildi nasıl anlayabiliriz?
    Varlık şirketinin sitesinde sorgulama yapınca borcu kabul etmiş sayılıyormuşuz doğru mu?
    Bir de annemin üst katında yaşıyoruz. Onun adına klima alsak haczedilir mi?
    İyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İcra dosyaları takipsizlikten dolayı düşmüş olabilir.

      Sil
  70. Merhaba Ali Bey
    ödemesi yapılmayan, edevlet ve uyapta gözükmeyen icra dosyaları düşmüşmüdür
    dava düştüyse ilerde tekrar karşımıza aktif şekilde çıkarmı
    cevabınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dosya takipsiz kalmış olabilir ve bu dosyalar yenilenerek yeniden talep edilebilir. Bulunduğunuz şehirdeki bir avukata dosyaları incelettirin.

      Sil
  71. Slm ali bey saygilar kolay gelsin ben ankarada ikamet etmekteyim alacakli beni samsundan icraya vermis bende yetki itirazinda bulundum samsundaki icra dairseini aradim dosya durduruldu dedi simdi ayni avukat beni ankaradan icraya vermis ayni borctan farkli dosya nosuyla e devleten baktimda uyaptan samsundaki icra dosyasida acik girunuyor simdi ben bu borcu iki kezmi odicem saygilar kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni icra dosyası üzerinden takip devam eder.

      Sil
  72. Ali bey merhabalar. Benim garanti bankasına oldukça fazla bir borcum var birisi 30 bin lira diğer borcum ise 7500 tl şimdi 30 bini ödüyorum 2013 den beri maaşımdan kesiliyor ama geçen icra dairesine gittim borç 35 bin olmuş faiz ile beraber. Bu faizler bir şekilde 5 yılda siliniyor mu bu faize itiraz edebilir miyiz çok müşkül durumdayım eğer bu faizi silebilirsem borcu ödeyecek meblağ yi bulabilirim. Ana para 11 bin lira kalmış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faiz silinmez işlemeye devam eder. İcra dosyasını bulunduğunuz şehirde bir avukata incelettirin. Alacaklı veya avukatı kabul ederse borçtan indirim yapabilirsiniz.

      Sil
  73. Merhaba Ali bey
    Banka borcumdan dolayi avukata verdi. Avukat icra baslatti. Bi kac ay icinde avukattan borcumu odeyip borcu yoktur kagidini aldim. Ama baska bi il oldugu icin icra dairesinden dosyayi kapatamadim. E-devletten baktigimda dosya acilisi 24.02.2016 olarak gorunuyor. O gunden itibaren baska hic bi islem yapilmadi ki hemen borcu kapattim zaten. 24.02.2016 tarinde acilan bu dosya ne zaman duser? Bu dosya kendilinden dustugunde sicilim tekrar temizlenmis olurmu? Degerli yorumlariniz icin simdiden tesekkur ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normal şartlarda düşmüş olması lazım. Dosyayı İnceletmenizde fayda var.

      Sil
  74. ali bey iyi akşamlar 2013 te gelen icra kağıdını günümüzde işleme koyma hakları var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İcra dosyasına işlem yapılıyor ise düşmez. Dosyayı bulunduğunuz şehirde bir avukata incelettirin.

      Sil
  75. Evdeki eşyalara haciz geliyormu hocam ... bu gelen tebligatta yaziyormu yoksa maas ikramiye gibi parasal varliklara konulduktan sonra bunu alamadiklarindami gelir eve .... saygilar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Borcun miktarı önemli. Eğer maaşınız düşük ve borç bitmeyecek kadar yüksek ise sınırlı şeyleri almak kaydıyla haciz ve muhafaza işleme gerçekleştirilir. Ama borç düşük ise maaş haczi ile dosya kapatılır.

      Sil
  76. merhaba ali bey benim uzun zamandan bu tarafa devam eden icra dosyalarim var fakat cozume ulasamadim borclularin uzerine hic bisey yok bu durumda ne yapila bilir saygilarimla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Borçluların mal edinmesini bekleyeceksiniz.

      Sil
  77. Ali Bey Merhabalar,

    2012 yılında kredi kartlarımdan biri nedeniyle icralık oldum. Maaşıma haciz geldi ve 3 sene önce maaşıma gelen haciz tutarı ödendi. 1 sene sonra da e-devlet üzerinde dava dosyası kapandı. Geçen gün Findeks üzerinden sorgulama yaptığımda bankaya 245 TL tutarında borcum olduğunu gördüm. Bankayı aradım , avukatla irtibata geçmem gerektiği söylendi. Bunun üzerine avukatı aradım ve borcun Vakıfbank üzerinden ilgili dosyaya yatırmam gerektiğini söyledi. Bu durumda ne yapmam gerekiyor ? Dosya kapalı olmasına rağmen borç çıkma olasılığı var mıdır ? Avukat borcun vekalet ücreti olduğunu söyledi. Bu durumda nasıl bir yol izlemem gerekir ? Bu borçtan kurtulup sicilimi temizlemek için ne yapmalıyım? Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vekalet ücreti ödenmedi ise ödemek durumundasınız. Bankalar kendi aralarında ortak bir havuzda icra borcu olanların listesini tutuyorlar. Alacaklı avukatına ödeme yaptıktan sonra avukattan makbuz ve borcunuzun kalmadığına dair bir yazı isteyin.

      Sil
  78. Ali bey merhaba ben 2015 te bır kredi cektim ing banktan ve odeyemedım bı takım ve icralık oldum 4.300 ve borcum bıttı .ve 2017 de tekrar kredı cekıcem ama icra takıbim kaldırılmamıştır sonucta hıçbır borcum yok . Icra daıresınden borcu yok kagıdınıda aldım avukatımdan da ama garantıde düşmemiş gözüküyor ama avukat hanımda gözükmüyor neden anlamadım gıtmedıgım yer kalmadı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İcra dosyasının kapanması için harç yatması gerekiyor ve bazı bankalar eski dosyaları gerekçe göstererek kredi çıkarmayabiliyorlar kısaca riske girmek istemiyorlar.

      Sil
  79. Merhaba Ali Bey 31.12.2013 yılında var olan iş yerimin kapanışını yaptım.işyerim digiturk bayi idi digiturk tarafından bana gönderilmis olan ekipmanları (uydu cihazı, kumanda, kart vs) 10.02.2014 tarihinde gecikmeri olarak digiturke iade ettim.Bundan bir iki hafta sonra bolge müdürü beni arayarak ekipmanların bana fatura edildiğini bu faturanın iptali için iade faturası kesmem gerektiğini iletti.Haliyle iş yerini resmi olarak kapadığım için fatura kesemeyeciğimi digiturk ün faturayı iptal etmesini istedim.olur olmaz gibi bu konu uzadı gitti.digiturk bu konuyu avukatlarına aktararak 03.2016 icra dosyası açmış o tarihlerde avukat ile görüştüm konuyu anlattım evrak vs. istediler gönderdim bir sonuç alamadım ve takibi bıraktım bundan 1 hafta önce merakımdan avukatı aradım ve dosyayı sordum aynı avukat böyle bir dosya olmadığını herhangi bir borcum görünmediğini bildirdi e-devlete girdiğimde dosya açık görünüyor.uyap üzerinden kontrol ettiğimde 11,700 tl civarı bir borç görünüyor ama avukat ne dosya nede borç olmadığını söylüyor.şuan digiturk tarafından hesabıma konulmuş 11,700 tl gibi bir bloke var digiturk ü arıyorum borç göremiyorlar avukat yok diyor şizce bnm ne yapmam gerek yardımınızı rica ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mevcut icra dosyasını bulunduğunuz şehirde bir avukata gösterin. Anlattıklarınızda bir gariplik var.

      Sil
  80. Merhabalar Ali bey. Benim Superonline 750 tl civari borcum var. Ve yasal takipte ama Superonline ile anlaşmalı olan hukuk burosundaki avukat bayan dosyayı henüz isleme koymadıgını salı günü işleme koycagini belirtti. 750 tl nin 400 tlsi normal faturalar 350 tl ise avukat dosya vs parası. Benim size sorum şu; Ben Salı gününe kadar 400 tl fatura borcumu kapatsam. Avukat ve dosya parası düsebilirmi yani bunu ödememe gibi bir sansim varmi. Tesekkürler. Saygilarimla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İcra takibine konu olmayan bir alacak için masraf ve avukatlık ücreti istenemez.

      Sil
  81. İyi günler ali bey benim şu an 3 adet açılmış icra dosyam var uyap tan masraflara göz attım ve o fiyatlar avukatın dediğiden düşük ben bu ödemeleri direk icra müdürlüğü ne ödeyebilir miyim saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ödemeyi alacaklı avukatına yapabileceğiniz gibi icra müdürlüğüne de yapabilirsiniz. Her iki durumda da borcun tamamının ödenmesi halinde borcun bittiğine dair yazı istemekte fayda var.

      Sil
  82. Ali bey Merhabalar.benim sorum şöyledir.x tarihinde birbankaya k.kartı borcum olduğu için ortalık oldum.avukatlar görüştüm ve bana söylemiş olduğu miktarı kendilerine ödedim ve borcu yoktur yazısına almıştım.aradan 5 sene geçti ve bir avukat beni arayarak aynı bankaya borcum olduğunu söyledi.ben odedigimi belirttim ancak borcu yoktur yazısını bulamadığım için tekrar ödemek zorunda kaldım.ödedim ama e devlet üzerinden baktığım zaman da icralik olan bu dosyayı göremiyorum..dosyanın açık olduğunu söylüyorlar ama ben e devletten göremiyorum.yine borcu yoktur yazısını aldım.ayrıca başka bir bankayada borcum vardı.onuda ödedim onunda borcu yoktur yazısını aldım.ama bu dosyayı e devletten görebiliyorum.ama dosya açık görünüyor.şimdi açık gorunmesinin nedeni nedir.bir işlem yapmam gerekiyordu.diğer dosyayı hiç göremiyorum ,göremediğim dosyaya ilgili ne yapabilirim.yine aynı iş başıma gelirmi.diyebilirsiniz ödediğim avukata git ve durumu bildir.Evet gittim ama adresleri değişmiş.isminide hatırlamıyorum.acaba aynı iş tekrar başıma gelirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hukukta yazılı belge geçerli. Hakkınızda açılmış olan icra takip dosyasının numarasını sizi arayan kişiden isteyin. Buna göre işlem yaparsınız. Konu ile ilgili bulunduğunuz şehirden bir avukat ile irtibata geçin.

      Sil
  83. merabalar ali bey aynı şahıslara ait 1 adet çek ve senet ilamsız icra takibi olarak adresime geldi çekte ad soyad cirom senette sadece ad soyad imza var ama benim bunlarla alakam yok şahısları tanımam imzada bana ait degil imzaya itiraz ettim 6 ay oldu ama hala e devletten dosya açık gözüküyor ne zaman kalkar birde bu şahısları savcılıga şikayet etmem gerekirmiydi.ben ankaradayım istanbul kartaldan açılmış ilamsız icra ,kafama çok takılıyor bana yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerek imza inkarı gerekse savcılık müracaatı ile ilgili bulunduğunuz şehirden bir avukatla irtibata geçin. Konu burada anlatılamayacak detaylı ve ayrıntılı bilgi gerekiyor.

      Sil
  84. Ali Bey Merhabalar,
    İcrada bir dosyam vardı geçen yıl, borcunu kapattık fakat e-devlette dosya açık görünüyor, kapatmak için ne kadar harç yatırmamız ve ne işlem yapmamız lazım yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alacaklı avukatı ile irtibata geçin. Adliyeye birlikte giderek harcı yatırın. Harcı müdür dosyadaki borç miktarına göre hesaplar.

      Sil
    2. Avukattan alınan İbraname,haricen ödenen dekont fotokopisi ve icra müdürlüğüne yazılacak dilekçe ile birlikte başvuru yaparak dosya harcını hesaplatıp dosyanıza ekleyerek bu işlem sonlandırılabilir mi hocam?

      Sil
  85. 2010 da açılan ve 1 yıl veya iki yol sonra takipsizlk verip arşive kalkan icra dosyasi sonucu nedir ne yapmamız gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alacaklı iseniz dosyayı yenilemeniz gerekir. Bulundğunuz şehirden bir avukattan yardım isteyin. Borçlu iseniz dosya yenilenmedikçe icra işlemleri yapılamaz. Dosyanın zamanaşımı açısından bir avukata incelettirilmesinde fayda var.

      Sil
  86. MERHABA ALİ BEY BENİM İCRA DOSYAM VARDI BORCUNU ODEDİM AMA İCRA HALA GÖZÜKÜYOR VE BEN ANKARADA OTURUYORUM İSTANBULDAKI İCRA DOSYASINI NASIL KAPATABILIRIM BİLGİ VERIRSENİZ MUTLU OLURUM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alacaklı avukatı ile irtibata geçin. Tahsil harcını yatırarak dosyayı kapattırabilirsiniz.

      Sil
  87. Batık adam Merhaba ali bey benim bankalara yüklü miktarda borcum var bugüne kadar ödemelerimi hep yaptım yanlız bugünden sonra ödeyecek durumum yok şimdi gelelim bu kadar borç nasıl olduğuna ben internet üzerinden poker ve casino oyunlarına bulaştım yatırımları havale yöntemiyle yaptım ve bu oyun şirketleri yurt dışı şirketler ben ödeme yapmayacam icralik olduğum zaman bende bankayı davayı edecem banka bu durumda suçlu deilmi kumara aracılık ve suç işlemiş olmuyormu teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dosyanızı bulunduğunuz şehirde bir avukata incelettirin.

      Sil
  88. Merhabalar Ali bey benim 6 icra dosyam vardı 2 yıl önce hepsini kapadım 4 tanesi fazla geçmeden hemen e devletten kalktı ama 2 tanesi 2 yıldır işlem görmediği halde hala açık gözüküyor ve kalkmadı e devletten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açık olan dosyalar işlem görmüş olabilir. Dosyalarınızı bulunduğunuz şehirde bir avukata incelettirin.

      Sil
  89. Ali bey merhabalar bi firmadan maaş alacağım var 1650.00 tl.Firmaya icra açtım öyle bi borçları olmasıdığını söyleyerek itiraz etmişler.fakat gecikmiş olarak itiraz yazmışlar bende haciz işlemi başlattım.Bankalara ve araçlara uyap üzerinden haciz yazısı gönderdim 1 ayı geçti ama henüz parayı tahsil edemedim firma banka hesaplarını kullanmıyor mu yada üstüne araç yok mu ki para tahsil edilemedi aktif olarak inşaat ofisleri var hala hangi yolu izlemeliyim ne yaparsam parayı tahsil edebilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haciz işlemi kendiliğinden yürümez. Dosyayı takip etmeniz gerekiyor. Bulunduğunuz şehirde bir avukat ile irtibata geçin.

      Sil
  90. Merhaba Ali bey bugun bana bi msj geldi ödeyemediğim 1000 bir tl lik bi borç birikmiş haciz işlemi başlatılacak dendi bi yazılı kagıt göndermeden haciz yapabilirlermi ve maaşlı çalışanım maaş haczini benmi öneriyorum avukata yoksa otomatik olarakmı gelir çünkü üstüme bir iğne bile yok malım yada başka bişey önerilerinizi bekliyorum
    😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Borç silinmez. Bir şekilde sizden tahsil ederler. Maaşınıza haciz koyabilirler. Haciz işlemleri ile ilgili olarak dosyayı takip etmeniz gerekiyor. Bulunduğunuz şehirde bir avukat ile irtibata geçin.

      Sil
  91. 02127034831 Bu numaradan ilk aradıklarında kanıp bin tl gibi mevla yatırdım sigorta ve danışmanlık işleminin iptali için diye fakat 28.04.2017 tarihinde 212 703 48 30 numaradan arayarak beşiktaş dosya takip burosundan aradıklarını söyleyerek hakkımda icra dosyası olduğunu ve bunun tutarının 2736 tl olduğunu söylediler. Daha sonra beni şirkete yönlendirdiler ve bu fiyatı 2400 tl ye indirdiklerini söylediler eğer bi miktarı yatırmaz isem de mahkemeye vereceklerini ve bu tutarın 11360 tl olacağını belirtmişlerdi. Ben direkt olarak avukata ve adliye ye gittim bunun dolandırıcı olduğunu ve kesinlikle para yatırmamam gerektiğini belirttiler. Fakat bugün 5dk önce bu numaradan arayarak noter tastikli olarak icraya verdiklerini bunun da adresime göndereceklerini belirttiler. Bende elinizden geleni yapın dedim. Ama halen bi çekincem var. Herhangi bir kağıda imza atmadım sözleşme vs. fakat sadece kargodan teslim aldığıma dair atılan imza var onuda hatırlamıyorum imzaladığımı. Bir şey çıkar mı? Yardımcı olur musunuz? e-devlet ten baktığımda hakkımda açılan herhangi bir dosya görünmemektedir. Bana yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  92. iyi günler bizim hisseli bir aracımız var ablamın hissesine ait toplam 16 icra dosyası görülüyor biz kardeşler olarak bu araçtan feragat etmemize rağmen feragat tarihinden sonra ablamın adına araca icralar geldi ne yapabiliriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araç onu adına göründükten sonra icralar gelmeye devam eder. Başka borçları olabilir.

      Sil
  93. Merhaba ali bey benin isbankasina borcum var bununla beraber bir sahisa imzalamis oldugum senetten dolayi borcum var seneti avukata vererek dava acildi ve maasimin 4/1 i kesiliyor. Ben is bankasi borcumu yapilandirsam oda avukatta kara listeden ismim dusermi yani bu senet kara kisteden cikmama engel olurmu simdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
  94. Borcun tamamını ödemiş olmanız gerekiyor. Kesin ve net bilgi için banka ile irtibata geçin. Avukatınızdan yardım isteyin.

    YanıtlaSil