12 Eylül 2015 Cumartesi

11 Eylül - 9/11

ABD hatta dünya tarihinin en kanlı eylemi ile sadece bir ülke değil tüm dünya sarsıldı.

ABD'liler 11 Eylül saldırılarını 9/11 diye ifade ettiler. 2001 yılındaki bu olay bir devrin kapanışı ile diğer bir devrin başlangıcı oldu. Bu eylemden ikiz kulelere ilk uçağın çarpışından birkaç dakika sonrasındaki haber yayınıyla haberdar olmuştum. 

2. uçağın kuleye çarpışına ise görgü tanığı olmuştum. Bu olaydan birkaç hafta önce dünyanın en yüksek binalarıyla ilgili bir makale okumuştum. Derginin ekinde Manhattan haritası vardı. 

Bu dergiyi ve haritayı uzun süre muhafaza ettim ancak daha sonra taşınma esnasında kaybettim. (Harita uzun zamandır açmadığım harita koleksiyonum içinde olabilir. Hatırlamıyorum.)

Olaylar sonrasında Oğul Bush El-Kaide'ye karşı başta Irak olmak üzere tüm dünyada operasyonlara başladı. ABD içgüvenlik ve teröre karşı ülkeyi korumak için İç Güvenlik Bakanlığı'nı kurdu. 

ABD, egemenliğini 11 Eylül saldırıları bahanesiyle tüm Dünya'da perçinleşmiş oldu. Bu gidişata karşı Putin güçlü bir Rusya'yı ön plana çıkarmak istemiş ise de nereden geldiği belli olmayan bir saldırı ile bir gecede onlarca Rus milyarderin tek gecede servetlerini kaybetmesi Rusya'nın gücünün ekonomiyi yönlendirmede yeterli olup olmadığı sorusunu akla getirdi. 

Peki;
1- CIA, NSA, Department of Homeland Security ve sair onlarca istihbarat birimine sahip olan ABD neden bu saldırılardan haberdar olamadı?

2- ABD'nin mevcut mutlak gücünün sırrı nedir? 

Her iki sorunun cevabı komplolara ilişkin onlarca filme ve belgesele konu olmakla beraber ilerleyen günlerde bu iki soru hakkında yazı yazacağımı siz okuyucuya bildirmek isterim. 

Saygılarımla 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder