23 Şubat 2013 Cumartesi

Askerlikten Firar - Askeri Mahkeme

Bu sabah CMK Servisi görevlendirmesi ile bağlantılı Askeri Mahkemeye çağrıldım. 
Suç askerlikten firar. Şüpheli daha önce birkaç kere askerden kaçmış. Memleketi nisan ayında duruşmasına gideceğim bir yerin köyü. Köyünü çok iyi biliyorum. Bir kaç kişinin ismini sordum. Çocuk cevap vermedi. Garip bir durum olduğunu farkına varınca çocuğu getiren inzibatlara sordum. İnzibat komutanı başçavuş cevap veremedi. Çocuğu sabah teslim almışlar. Dosya hakkında fazla bilgileri olmadığını öğrenince yazıcı arkadaşla konuşmaya başladım. 
Çanakkaleli olan yazıcı er adete 20 senelik katip gibi dosya evraklarını bir çırpıda hazırladı.
Sivil Makamlar tarafından gözaltına alınan şüphelilerin her ne kadar 24 saat içinde hakim karşısına çıkarılıyor ise de yazıcı erin 24 saat dolmasından önce gözaltındaki şüphelinin işleminin bitmesi için ne kadar çok çaba sarf ettiğini görünce açıkçası şaşırdım. Askeri disiplin farkını askeri mahkemede de göstermiş oldu. 
Şüpheli tutuklandı. Hafta içi tutuklamaya itiraz ile zaman kaybetmemek için dilekçemi orada yazdım. Yazıcı er dilekçeyi askeri savcıya götürüp havalesini aldı. Alındıyı askeri savcının imzaladığını görünce bir kez daha şaşırdım. 
Akli melekelerinin yerinde olmadığı her halinden belli olan asker askeri hastaneye sevkine müteakip muhtemelen askerliğe elverişli olmadığı için rapor alacak. Peki rapor verilmezse ne olacak? Üç senedir askerliğini bitiremeyen asker, Yavuz Bingöl'ün "O Şimdi Asker" filminde canlandırdığı "Karlıdağ" karakterine dönüştürecek tabi kendisine zarar vermezse.