9 Şubat 2013 Cumartesi

Mecburen Banka Müşterisi Olmak

Bankalar hayatımızın ayrılmaz bir parçası oldu. Kapitalist ekonominin temel kurumu olan bankalar gelişmekte olan ülkelerde farklı görevleri de üstleniyor. 

Bankalar iştirakleri ile şirket yönetimine katılıyorlar. İcra alacaklarına mahsuben taşınır taşınmaz mal varlığı edinip yönetiyorlar. 

İcra dairelerindeki her türlü işlemde elden para alınmaması, bankanın kullanılması hususu söz konusu olduğundan önceki yazılarımda bahsetmiştim. 

Adalet Bakanlığı Vakıfbank ile anlaşmalı olduğundan bu bankadan banka kartı almak zorunluluğu doğdu. Barolar Birliği'nden alınan bilgilerle tüm avukatlar için hesap oluşturulması sonrası bankaya hesap açılması için talimatta bulunup banka kartının oluşturulması yaklaşık 10 gün bekleniyor. 

Mecburen hesap sahibi olmak gerekliliği yetmiyormuş gibi avukatlara ayrıca kredi kartı çıkarmışlar. Bankada görevli arkadaş sizin için kredi kartı da çıkardık dediğinde yüksek sesle "sakın" sözünü söylediğimde bankadakiler bana baktı. 

Sözleşme imzaladığımda kredi kartı istemiyorum diye talimat verdiğim halde banka adıma kredi kartı tanımlamış. Görevli arkadaş kredi kartını teslim almazsanız sorun yok dediğinde rahat bir nefes aldım. Gelen kartları ne yapıyorsunuz diye sorduğumda kartları imha ediyoruz dediler.

2013 yılı için avukatlardan hesap işletim ücreti alınmayacakmış. 2014 sonrası iki fatura için otomatik ödeme talimatı istiyorlar. Bu yıl için aidat ödemeyeceğim için mutlulukla bankadan ayrıldım. Seneye Allah kerim.