25 Mayıs 2015 Pazartesi

40.000 Okuyucunun Ardından

2012 yılının Kasım ayından beri tutmuş olduğum bu blogda yeni bir aşama daha kaydetmiş olmanın mutluluğunu yaşıyorum. 

Başlangıçta sadece bir deneme yazısından ibaret olan bu blog ilk ayın sonunda sadece 300 tıklamaya ulaşınca acaba yazmaya devam etmeli miyim diye sormuştum kendime. Üstelik bu 300 tıklamanın hatırı sayılır bir kısmını arama motorlarının blogu ziyaret eden robotları oluşturuyordu. 

Şubat 2014'e kadar okuyucu sayısı aylık ortalama 600 tıklamanın biraz üzerindeydi. Neredeyse bir buçuk senelik bir uğraşa rağmen blog trafiği yükselişe geçmemişti. Acaba nerede hata yapıyorum diye sorduğumda güncel mevzuat değişikliklerinden okuyucu talepli yazılara geçmem gerektiği sonucuna ulaştım. 

Google'ın Analytics hizmetinden faydalanarak blogda en çok aranan anahtar kelimeler ve en çok sorular sorularla bağlantılı aranan içerikleri tespit etmeye çalıştım. İcra ve iflas hukuku, ceza hukuku ve aile hukuku konuları üzerine ağırlık vermeye başladım. Arada hukuk dışı konulardaki yazılarımla gündemi takip etmeye çalıştım. 

Her zaman savunmuş olduğum "insan mühendisliği için önce hukuk" tezinden yola çıkarak yazılarımda hukukun zorlayıcı özelliğini ön plana çıkarmaya çalıştım. 

Blog içi yorumlar okuyucu açısından bir çekince olmuş ise de yorumdan daha çok telefon ve e-posta mesajı aldım. Geri dönüşlerin sayısı arttıkça okuyucuların isteklerini yazıların konusu haline getirdim. 

Kimi zaman geceleri el ayak çekildikten sonra uykusuz kalarak yazılarıma son şeklini vermeye çalıştım. 

En keyifli anlar ise yazıyı yayınladıktan sonra Google/Analytics sayfasında gerçek zamanlı ziyaretçi sayıları ile ziyaretçilerin bulunduğu yerleri görmek oluyor. 

2014 yılı Mart ayından itibaren yakalamış olduğum yükseliş grafiğinin vermiş olduğu mutluluk beni daha sık yazmaya itti. 

Son olarak yazılarımı sosyal medyadaki gruplarda paylaşmaya başlayınca meslektaş soruları ile de karşılaşmanın mutluluğunu yaşamaya başladım. 

Okuyucuların istekleri doğrultusunda yazı yazmaya devam edeceğim. Bilgi paylaştıkça güzel. Yazılarımı kendi sayfalarında paylaşan yakınlarım ile dostlarıma teşekkürü bir borç bilirim. 

Beni okumaya devam edin. 

Saygılarımla