20 Mayıs 2015 Çarşamba

Boyama Kitabı

Geçenlerde kitapçıyı dolaşırken Johanna Basford'un Edam yayınlarından çıkan Esrarengiz Bahçe isimli yetişkinler için boyama kitabını buldum. O gün alacaktım ama nedense çekindim. Hafta sonu eşimle başka bir kitapçıyı dolaşırken kitabı eşime gösterdim. Eşim kitabı çok beğendi ve bana hediye olarak aldı.

Yetişkinler boyama kitaplarına çok ilgi göstermiş olacaklar ki birden fazla yayınevi yetişkinler için boyama kitabı çıkarmış.

Kitabı aldım peki boya olarak kuru boyamı keçeli boya mı kullanacağım derken aynı kitapçının kırtasiye bölümünden iki ayrı boya takımı aldım. 

Dayanamayarak kitabın kapak kısmındaki bir çiçeği keçeli boya ile boyadım. Kitabı alırken dikkat etmemiştim ama kitap Türkiye'de 8. baskısını yapmış. İnternet'ten kitabın yazarını araştırdığımda kitabın Secret Garden isimli orijinal baskısının en çok satanlara girmiş olduğunu gördüm. 

Standart kitap kabağı kalın olduğu halde keçeli boya arka sayfaya geçti. Bu yüzden keçeli boyayı tavsiye etmiyorum. Desenlerin küçük oluşuk nazara alındığında kuru boya en ideali. 

Kitabın başlık sayfası bir çelenk gibi olduğu için farklı renklerde bezendi. Esrarengiz Bahçe ismini de farklı renkler boyayarak renkli yapraklarla bütünleştirdim. 96 sayfalık  bu kitabın "bu kitabın sahibini ... " gösteren kısmını yaklaşık bir saatten boyadım. Kitabın asıl bölümleri boyamaya yarın başlayacağım. Tüm kitabın bitmesi her halde bir seneden fazla bir süre alacak. 

İlkokul öğretmenim Nilüfer Bölükbaşı resim satına farklı bir başlangıç yaptırmıştı. Boyama kitabında renk seçimi dışında bir yaratıcılık söz konusu değilse de ayrıntılarla uğraşırken belirli bir noktaya konsantre olmuş olmanın vermiş olduğu zihin boşalması ve rahatlama beni sulu boya ile yapmış olduğumuz ilk resimlerime götürdü. 

Yeri geldikçe boyamaları blogda paylaşacağım. Bu vesile ile kendime yeni bir hobi bulmuş oldum. Sıkılıyorum yapacak farklı bir şey arıyorum diyen arkadaşlarıma kitabı ve kuru boya setini alarak boyamaya başlamalarını tavsiye ediyorum. Unutmayın bu boyamanın kuralları yok ayrıca üstün beceri ve yetenek gerektirmiyor. 

Saygılarımla

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder