29 Nisan 2015 Çarşamba

Taahhüdü İhlal Suçu

Avukatlığa başladığım yıllarda mal beyanında bulunmamak suçtu. Borçlular icra tebligatı ellerine ulaştıktan sonra yasal süresi içinde mal beyanında bulunmaz iseler haklarında icra ceza mahkemesine açılan ceza davası ile 10 gün hapis cezasına mahkum oluyorlardı. 
O günlerde ticaret ile uğraşan bir müvekkilim işçisine yapılıp bir kenarda unutulan tebligat ve devamında hakkında açılan ceza davasından haberdar olmadığı için yurt dışına çıkış yaparken Atatürk Havaalanı'nda yakalanmıştı. Alacaklının şehir dışında faaliyette gösteren avukatları talimat haczi için kendilerini ayarlayamadıklarından borçlu müvekkil icra takibinden haberdar olmamıştı. 

Ekonomik suçlara ekonomik ceza verilmesi ilkesinden yola çıkarak verilen Anayasa Mahkemesi kararı ile mal beyanında bulunmamaya verilen hapis cezası kaldırıldı.  

İcra ceza mahkemelerinin iş yükünün hafiflemesi sonrasında özellikle 2008 krizi sonrasında patlayan karşılıksız çek keşide etme suçuna ilişkin ceza dosyalar yine ekonomik suçlara ekonomik ceza verilmemesi ilkesinin sorgulanmasına neden oldu. Karşılıksız çek keşide etmenin suçunda ceza infazlarının önce taahhütle durdurulması sonra yasal düzenleme ile olmaktan çıkmasından sonra borçlular açısından bu sorun da aşılmış oldu.

Geçenlerde gazetede okumuş olduğum bir yazıda taahhüdü ihlal suçunda 500 bin kişi hakkında ceza verildiği ve yakalama kararının çıkarıldığını, cezaevlerinde yer olmadığı için taahhüdü ihlal suçundan ceza alanların yakalanmadığı haberini okudum. Diken üzerinde her an yakalanmaya bekleyen taahhüdü ihlal suçu cezalılarının  durumu ayrı bir mağduriyet yaşanmasına sebebiyet vermektedir. Cezanın infazı kişi borçtan kurtarmamakta 3 ay kadar hapis cezası yanında haciz baskısı altındadır. 

Seçim maratonunun sonuna yaklaştığımız şu günlerde Ana Muhalefet Partisi Genel Başkanı gelecek seçimde iktidara gelmesi halinde taahhüdü ihlali suç olmaktan çıkaracaklarını vadetti. 500 bin taahhüdü ihlal suçu mağdurunu aileleri ile birlikte hesaba kattığımızda bu vaadin 3-4 milyonluk bir kitleyi etkilediğini söyleyebiliriz. 

Taahhüdü ihlal suçu ile borçluya borcunu ödetmek alacaklının elindeki son çaredir. Ancak ekonomik koşullar ve icra dosya sayısının artması borçlunun ödeme imkanlarını zor hatta imkansız hale getirmektedir. Birden fazla icra dosyasını taahhüt vermiş olan birinin tüm gelirini takside yatırmak dışında şansı kalmamaktadır.

Sonuç olarak borcu ödettiremeyen bir alacaklı için taahhüdü ihlalden hapis cezası çıkartmak müvekkile hesap veren alacaklının ben elimden geleni yaptım ama ödemedi demenin son ifade ediş şeklidir. 

Saygılarımla  


İcra Dosyası Silinir mi?
İcra ve İflas Kanunu Yönetmeliği Ekleri
İcrada Gayrimenkul Satışı

ve merak ettiğiniz pek çok konuya eski ve yeni site haritası bölümünden ulaşabilirsiniz. Bilgi paylaştıkça güzel. Cevabını bulamadığınız sorularınızı okuduğunuz yazının alt tarafındaki yorum bölüme yazarak sorabilirsiniz veya iletişim bölümünden e-posta ile bize ulaşabilirsiniz.

93 yorum:

  1. (Ek: 3.10.2001-4709/15 md.) Hiç kimse, yalnızca sözleşmeden doğan bir yükümlülüğü yerine getirememesinden dolayı özgürlüğünden alıkonulamaz. ANAYASANIN BU MADDESİ DEVREYE GİRMİYOR MU?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taahhüdü ihlal suçu İcra Ceza Hukuku'ndan kaynaklanıyor. Burada sıkıntının kaynağı taahhüt vermenin alacaklı açısından metazori yöntemlerle borçluya kabul ettirilmesi. Yakın gelecekte nafaka borçları hariç olmak üzere taahhüdü ihlalinde suç olmakta çıkarılacağını düşünüyorum.

      Sil
    2. burası turkiye.

      Sil
  2. Her ne kadar kalktı dense de şuanda bankadan aldıgı krediyi ödeyemeyip , herhangi bir taahüdde bulunmayıp , mal bildiriminde bulunmamanın hapis cezası gibi bir yaptırımı var mı acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taahhüt vermemenizde yarar var.

      Sil
    2. Merhaba Ali bey benim bir sorunum var 3 yildir ben babamdan yetim maaşı alıyorum eşinden ayriyim şuan icralik olduğum bir iki magaza var ve calisamiyorum iki tane küçük çocuğum var avukat aradı hiç bir ödeme yapmadiginiz için nce hacize gelicem onra hapis kararı cikaricam dedi hapise girme ihtimalim varmı iki kızım var küçük

      Sil
  3. Saygideger burak yildiz kardesim . rahatol .3 yil tebliğ kağıdına dair imza atma . alma . kabul etme . borc finans şirketlerine devrediliyor . Tahsilat yönüne gidilemiyor . devrin üzerinede 1 yılı askın zamanda yine ödeme yapamazsaniz finans sirketi size indirim uyguluyor . ana paranızı faizsiz bir sekilde %30 unu ödiyerek . borçtan kurtulmus oluyorsunuz . yani örnek veriyim . 50.000 tl borcunuz var . 3 yil yada 4 yıl ödemede bulunmadınız . finans sirketine devri oldu üstünden 1 yil gecti . o borcu 5 ila 10.000 tl arası bi rakam ödiyerek borçtan kurtulabilirsiniz. Ama kesinlikle imza ve taahhütte bulunmamak şartı ile . ge mal beyanı bulunmaniza gerek yok. Saygılar .

    YanıtlaSil
  4. iyi günler bir arkadaşım faturaya ek telefon almış fakat işten atıldığı için ödeyememiş şimdi buna karşılık 7000 binlira gibi bir para istiyorlar eğer peşin çderse 4500 razı oluyorlar eğer ödemez ise bunun hapis cezası varmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Borç için hapis cezası söz konusu değil. Ancak borç ödeme taahhüdü için hapis cezası söz konusudur.

      Sil
  5. Bir magazadan esya aldim kalan bakiye 4200 ve avukatla anlastim 7 taksite boldum 720 tl 4 taksit odedim kalan 3 taksiti oduyemedim 5 gun gecti ilk taksitim hapis cezasi alirmiyim yardimlarinizi bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taahhüt yerine getirilmediği için hakkınızda dava açılır. Ama bir önce ödeme yapıp avukata bilgi verirseniz sıkıntı olmaz. En azından ay atlatmayın.

      Sil
  6. 5 bin borcumu avukatla tahattut ettim ve 720 tl odedim 4 ay 5 taksitim 5 gun gecti odeme gucum suan yok 15 ocakta odeyebilirim 20 gecerse avukat tahattut ihlalden dava acaesa hapis cezasi alirmiyim acil yardiminizi bekliyorum

    YanıtlaSil
  7. taahhüdü ihlalden ceza aldım yakalamam var şu anda yakalasalar savcı bey bana 10 gün süre vericekmi çünkü 10 içinde para bulabilirim ama karşı tarafın avukatları bu 10 günün kalktıgını söylüyorlar o kanun değişti ise gidip mecburen teslim olucam çünkü para kazanmak için il değiştirmem lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakalama durumunu ilişkin mevzuyu infazdan öğrenebilirsiniz. Yolda yakalanmadıktan sonra eve polis geldiğinde evde olmazsanız sorun yok. Bu konuda yakalaması olan o kadar çok kişi var ki emniyet birimleri herkesi yakalayabilmiş olsa ki zaten personel eksiklikleri de var, cezaevlerinde yer kalmaz.

      Sil
  8. Kredi ve kredi karti borcumdan dolayi avukat ile tahattut yaptik.bu konularda pek.bilgim olmadigindan suan odemem gereken aylik taksitlerim 9000 tl tutuyor fakat ben 4850 tl odedim aylik odemem 1200 tl aldgm maas 1400 tl evliyim ve 2 cocgum var mantiken aylik o parayi odemem mumkun degil.durusma sirasinda hakim bunu goz onune alirmi ve odeme taksiylerini dusurup odemeye dewam karari vetebilirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taahhüdü ihlal şekli bir suç. Dikkate alınacağını zannetmiyorum.

      Sil
    2. benim altı tane taahhüt ihlalim var en son verdiğim taahhüttün suç işleniş tarihi 25.10.2013 bu durumda zaman aşımına uğradı ama ben yakalanmalarımın kalktığını nasıl öğrenebilirim acaba?

      Sil
    3. İnfaz savcılığından bir avukat vasıtasıyla sorabilirsiniz. Siz giderseniz sizi yakalarlar.

      Sil
  9. Merhabalar,
    2 ayrı banka Taahhüdü ihlal suçundan 3+3 ay tazyik hapsi almış durumdayım. Verilen 10 günlük sürede dolmuş bulunmakta ve şu anda kaçak durumdayım. Hakkımda yakalama çıkarılmış polis beni aramakta. Benim sorum nette araştırdım ama işin içinden çıkamadım, 2 sene boyunca kaçarsam yakalama zaman aşımından kalkıyormuş. bu 2 banka tekrar dava açıp tekrar yakalama çıkarır mı? yada 2 yıldan sonra süreç nasıl işleyecektir.Bu arada borcu odeyebılecek durumum ve üzerime emekli maaşı hariç hiçbir şeyim yok. Saygılar.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba ben taahütü ihlalden dolayı hakkımda hapis cezası çıktığını düşünerek karakola gittim ve durumu anlattım. sonuçta 90 gün çıkmış bana 10 gün süre verdiler bu süre içinde alacaklı ile görüştüm eşimin hamile olduğunu ve 2 ay sonra doğum yapacağını benim 90 gün cezaevinde olmam hem beni zor duruma sokacak hemde kendisine ödeme yapamayacağımı bu alacağını almasınında yıllar süreceğini söyledim eğer üzerimdeki yaklama kararını kaldırırsanız taksitle ödeyerek borcumu bitereceğimi söyledim, adam anlayışlı birisi çıktı ve tamam dedi avukatıma söyleyeceğim gerekli işlemleri yapsın senide zor durumda bırakmayalım dedi. aynı gün öğleden sonra avukatın yanına gittim bana borcun hepsini ödemezsem yakalamayı kaldırmayacağını söyledi. neticede avukat alacaklıyı ikna edip benim yakalamayı kaldırmadı. yarın 10 günlük süre doluyor ve teslim olmayı düşünmüyorum. eğer yakalanırsam bana tekrar ek süre verilir mi yada evime polis gelip beni arar mı? yada herhangi bir itiraz yada tekrar yapılanma söz konusu olabilir mi? Bu arada borçum 10 bin lira olmasına rağmen üzerime kayıtlı olan 3 aracada haciz konulmuş. avukata benim yakalamamı kaldır aracların birine yakalama koy dedim onuda kabul etmiyor. Bu şartlar altında polisten kaçarken çalışıp bu parayı ödemem mümkün olmayacak. içeri girersemde 3 ay boyunca ev kiram ve bütün borçlarım çoğalacak, çalışıp para kazanmamda mümlün olmayacak bu arada bebeğim olacak ve çıkınca bu borcu uzun süre tekrar demem mümkün olmayacak. bu nasıl bir kanundur anlamadım borcu ödemeyelim diye elinden geleni yapıyorlar. Şimdi benim nasıl bir yol izlemem gerekir. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cezanın ertelenmesi söz konusu olmaz. Aracın yakalanması ve satılması uzun sürdüğü için avukat uğraşmak istemez. Bu şekilde sizi daha kolay sıkıştırır.

      Sil
  11. Ali Bey öncelikle bilgilendirmeleriniz için çok teşekkürler,
    Kısa bir süre önce tahhüdü ihlalden mahkemeye çıktım.Hakim konuya dahil bile olmadı kopyala yapıştır ile 2 adet mahkemem 10 dk surdu 10 gün sure verdiler, daha sonra süre dolunca yakalama çıkarıldı polislerle beraber doğru adliye 10 günde adliyedeki memur verdi açık ceza evine teslim kağıdıyla. Anlayacağınız kesinleşmiş 3+3 ay tazyik hapis cezası aldım. Verilen son süre 11.01.2016 itibarı ile doldu ve şu anda kaçak durumdayım saklanıyorum. Size sormak istediğim nette biraz araştırmadan sonra tazyik hapsi için zaman aşımı sürecinin karara istinaden 2 yıl olduğu bu süre zarfında yakalanmadığım da infazın düşeceğini az çok inceleyerek çıkarabildim fakat hiçbir yerde infazın düşmesinden sonra avukatın yaptırımlarının neler olabileceği konusunda bir yazı bulamadım. tekrar taahhüt almaya mı çalışacak yoksa tekrar davamı açacak nasıl bir yol izleyecek. Not: benim bu 2 dosyaya da ödeme yapabilecek durumum yok üzerime de %51 engelli raporu ile alınmış malülen emekli maaşım haricinde bir şey yok. İş yerim resmiyette kağıt üzerinde açık görünse de kapattım. Başınızı ağrıttım biraz kusuruma bakmayın ama bir karar vermem gerekiyor ya gidip 6 ay ceza evin de yatacağım yada 2 yıl kaçışı zorlayacağım. Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaçmak çözüm değil. Hapis cezasından kurtuluş olur ancak borca faiz işlemeye devam eder. Biri icrai bir işlemdir diğeri cezai bir işlemdir.

      Sil
  12. mrb ben avukata tahhüdü izmaladım ve şuan şirket biiz işten cıkardı bi taksitimi ödedim ve diğerlerini ödüyemıyom 2 taksit gecti hapis cezasi cıkarmı lütfen yardım

    YanıtlaSil
  13. merhaba ben tahhudu izladım yaklasık borcum 12 bin küsürdü 1 senedır oduyorum esımın ıslerı bozuldu bu ayda 17 gun gecırdım ama gene yatırdım ama avukat hakkımda hapıs kararı için mahkeme acmıs mahkemem martın bırınde kesın olarak hapıs cezası alırmıyımm .. sımdıden tsklerr

    YanıtlaSil
  14. merhaba ben taahhüdlü telefon aldım türkcell den ve ödeyemedim hukuki yaptırımı nedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hapis cezası yok icralık olursunuz.

      Sil
  15. 2013 haziranda ceza aldım. 2015 şubatta sikayeti kaldırdılar ama şimdi yeniden para istiyorlar ve hapis ile tehdit ediyorlar. Bu durumda yeniden yakalama durumu çıkar mı birde zaman aşımı olmuyor mu

    YanıtlaSil
  16. Ali bey merhaba ben taahut imzaladim daha sonra avukatla konuştuk mahkemeden önce bana bir taahut daha imzaladı eğer taahut önce o taksidi odersem mahkeme olmicak dedi ben odeyemedim mahkeme oldu ceza aldım itiraz ettim beraat aldım ama avukat 2. Taahut içinde dava açmış acaba bununla ilgili neyapabilirim

    YanıtlaSil
  17. Aynı dosyadan dolayı iki kere ceza verilmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ali bey aynı dosya derken benim tekrar yakalama kararım çıkar mı anlamadım bi de zaman aşımı olur mu demiştim

      Sil
  18. Selam ali bey cevabınız benim durum içinde geçerli mi

    YanıtlaSil
  19. 2013 haziranda ceza aldım. 2015 şubatta sikayeti kaldırdılar ama şimdi yeniden para istiyorlar ve hapis ile tehdit ediyorlar. Bu durumda yeniden yakalama durumu çıkar mı birde zaman aşımı olmuyor mu Cevabınızı net anlayamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı dosyadan iki kere ceza çıkmak ayrı bir taahhüt vermediyseniz.

      Sil
  20. merhaba ben tahhudu izladım yaklasık borcum 12 bin küsürdü 1 senedır oduyorum esımın ıslerı bozuldu bu ayda 17 gun gecırdım ama gene yatırdım ama avukat hakkımda hapıs kararı için mahkeme acmıs mahkemem martın bırınde kesın olarak hapıs cezası alırmıyımm .. sımdıden tsklerr

    YanıtlaSil
  21. Mrb Aliby Teyzem eve gelen icra memuru ve avukata taahhüt imzaladı odiyemedi taksitleri avukat 2tane dava açtı ve tutuklama çıkardı daha sonra 3 bin ödedi geri kalan kısmı taksit yapmak istedi avukat kabul etmedi peşin istiyor itiraz etti tutuklama ya red geldi neyapmaliyiz yardimci olurmusunuz taahhütte icra müdürünün imzası yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paranız oldukça ödeme yapın aynı dosyadan iki kere ceza çıkmaz.

      Sil
  22. Ali Bey kabul etmiyor avukat hepsini istiyor ya odeyin yada polisle gelir alırım diyor.çıktı ama teyzeme edevletinde yazıyor

    YanıtlaSil
  23. merhaba ben 80 000 liralik sen3t karsiligi 2000 taksitle tahahut imzaladim ilk uc ay odefim 5 aydir odeyemiyorum onden 10000 bin alwcakliya 10000 qvukatin ucretini odedim 30000 bind3 kefilim senetten muaf olmak icinnodemis geri kalan taksitlri dusurm3k icin alacakliyla anlastik amaa 2400 lira harc cikardilar bnm bu pwrayi bulma sansim yok bunun baska yolu yokmu diger turlu teslim olmam gerekiyo 10 gun surem doldu

    YanıtlaSil
  24. merhabalar ben de taahhüt imzaladım yalnız taahhütü kabul etmem gerektiği söylendi haciz memuru tarafından yani daha sonra bana bir kağıt geleceği ve onu teslim almam gerektiği tebligat şeklinde gelecek teslim alman gerek ödeme şeklin onda yazılı dedi teslim almadım bu şekilde taahütü kabul etmemiş mi oldum bilgi verebilir misiniz

    YanıtlaSil
  25. Eşya aldım taksitlerini ödeyemedim avukatlık oldum avukat 1000 lira 1000 lira öde dedi bende 1500 lira ödeyebildim cep tele msj geldi nitelikli dolandırıcılık suçu kapsamında ceza davaları açılacak olup savcılığa suç duyurusunda bulunacaktır yazıyordu şimdi ne olur bilgilendirir misiniz

    YanıtlaSil
  26. Slmlar ali bey taahhüt ihlalde zaman asimi varmi

    YanıtlaSil
  27. Taahhüdü kabul etme zorunluluğu yoktur.

    YanıtlaSil
  28. Merhaba ben aveadan bi faturali hat aldim 1 ay kullandım daha sonra odeyemedim eve kağıt gitmis 770 tl borc odemezsen hapis cezası vs yaziyor fakat 7 gun doldu ve ben borcu ancak 5 gun sonra odeyebilirim ve öğrenciyim hapis cezasi uygulanır mi

    YanıtlaSil
  29. Merhaba taahhudu ihlalden dava acildi davanin taahhudu ilk ihlal tarihinden itibaren 3 aylik sureden sonra acilmasindan dolayi dava dustu. Avukat yine dava acti ne olabilir acaba

    YanıtlaSil
  30. Eşime 10.000 çektirdim 3 taksit odedim gerisini odeyemedim taatute inmza attık icra kurulundaki memur bize bir ay odeyemesseniz avukatinizi arar bidaki ay odicem iki krediyi dersiniz dedi 2 kredi odedim 3 odeyemedim avukatı aradım kabul etmedi mahkemeye vermişler esiim hamile ceza evine gider mi

    YanıtlaSil
  31. Merhaba Ali bey benim hakkımda da taahuudu ihlalden dava açıldı ve 20 gün sonra durusmam var .Son taksidi olan 250 lirayı odemedigim için bu dava açıldı size şunu sormak istiyorum toplam borç 1070 lira gibi bir şey ve yaptığım küçük araştırmalar sonucunda bu davaların bir asgari ücret sınırı var ben bu taahhudu yaptığında 2015 ın ekim aylarında bu para en yüksek brut asgari ücretin altinda öğrenciyim ve bir ceza gelir sicilime isler diye çok korkuyorum ben kalan borcu kapatsam ve bunu mahkemede makbuzuyla birlikte hakime sunsam ceza gelir mi? Şimdiden teşekkür ederim cevaplariniz için .

    YanıtlaSil
  32. merhaba ali bey taahhüt cezaları kalıcak diye bir haber duydum nedır bunun aslı ? babam şuanda ceza evınde 2 dosyası var

    YanıtlaSil
  33. Merhaba ali bey bir sorum olacak bugun bana hapis cezasi ile mesaj geldi bir veya uc ay arasi hapis cezasi bu borcumda 2011 yilinda olan bir borc durumum yok odiyemiyorum daha yeni bir duzen kurdum 3 aylik bebegim var ev masraflari haliyle cogaldi hic bir avukatin yanina giderek imza atmadim hapis cezasi alirmiyim gercekten yoksa bu bir kiskirtmacami lutfen acil cevap verinnn bir an once caresine bakmam lazim esim ve cocuguma benden baska bakacak birisi yok ceza evine girersem perisan olacaklar avukatlara imza atmadim ceza alirmiyim avil cevap verin lutfenn

    YanıtlaSil
  34. taahhüt ihlalden ceza aldım 3 ay hakim 10 gün içinde itiraz edebilirsin dedi bende dilekçe verdim mahkemeye tekrar gelir kaynaklarım yaşam tarzım araştırılmadan hüküm verilldiğine dair acaba ne gibi bir sonuç çıkar. ?

    YanıtlaSil
  35. Avea fatura borcu odemedim 650 lira hapis verilr faln yaziyor hapis varmi ya ciddennn :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Borç ödeme taahhüdünde bulunmadıktan sonra sıkıntı yok

      Sil
    2. Ben 17000 tahattut imzaladim ikisini yatirdim digerlerini yatiramadim ne okur

      Sil
  36. Merhaba..taahhutu ihlal davasinda is yerime gelen polislerle birlikte once karakola sonra hastaneye sonra adliyeye sonra da cezaevine goturuldum..borcumun yarisi yakinlarimca odenip yarisi icin tekrar taahhut yapip beni oradan cikardilar..cikip kalan borcun tamaminida odedim ayni gunlerde..simdi sormak istedigim su benim avukatlardan borc sahibinden manevi tazminat davasi acma hakkim var mi?cezaevinde kaldigim surecte psikolojim cok bozuldu davaci olmak istiyorum dava acsam kazanma ihtimalim var mi?

    YanıtlaSil
  37. merhaba ali bey bende buyuk bir işletmem varken iflas ettim borçlarımın buyuk kısmını odedim ama ailem dahil herseyimide kaybettim. 2015 ocak ayında firmalardan birine taahhüt verdim bir kısmınıda odemeye çalıştım 2015 de mahkemeler oldu ama ben hicbirine gitmedim. 2016 ocak ayında yurtdışında iş buldum ve halen burdayım temmuz 2016 da şantiyemiz kapanacak bende mecburen donmek zorunda kalacam turkiyeye girdigimde basıma ne gelecegini bilmiyorum cevap verirseniz memnun olurum

    YanıtlaSil
  38. Ali Bey Merhabalar. Eşimin iş ile ilgili bir senedine kefil oldum. Eşim de şu anda cezaevinde. Haliyle kefil olduğum için 06.06.2016 tarihinde icra kağıdı geldi. Evimizi boşalttığımız için annemin evinde kalıyorum ve yeni evlendiğim için adresim hala burada kayıtlı icra için annemin evinde haciz gelir mi ? bir de mal beyanında bulunmak zorunlu mu eğer zorunlu ise ille de icra gelen icra dairesine mi gitmek gerekir? Benim üzerime yada eşimin üzerine hiçbir mal mülk yok sadece benim maaşım var sözleşmeli çalıştığım için taahhut vermek istemiyorum yarın birgün işten çıkarsam ödemediğim için hapse girebilirim. onlar maaşıma haciz koysalar ve ileride ben işten çıkarılsam ödemediğim için yine hapis cezası olur mu?
    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fakat ben taahhut vermiyorum ne sebeple hapis cezası olacak ? Çünkü sözleşmeli çalışıyorum işten çıkıp çıkmamak benim elimde olan birşey değil.

      Sil
    2. Borç ödeme taahhüdünde bulunup ödemezseniz hapis cezası çıkar.

      Sil
    3. Hapis cezası çıkacağı için taahhut vermiyorum. Ssk lı bir işte çalıştığım için onlar maaşıma haciz koyacaklar başka bir mal varlığım olmadığı için. bu durumda eğer sözleşmem bitince işten çıkarırlar ise o hacizi kesemeyecekleri için hapis cezası çıkmaz doğruyum değil mi Ali Bey ?

      Sil
  39. Merhaba ali bey yardim edin 22 haziran da davam var taahhfu ihlal hapis cezasi istendiği yaziyor elimdeki belgede 2 bin TL kadar borcum var kredi cekmistim.şuan calismiyorum mahkemeye cikar cikmaz hemen cezaevine mi gotrrler yoksa sure verip bu tarihe kadar odemezsen bi derler nolur yardim edin

    YanıtlaSil
  40. Meraba benim turkcele olan borcumdan dolayi maasima haciz geldi ve borc isyeri trafindan odendi 40 tl gibi bi rakam eksik olmus ve 2 yil gecti telefonuma msj geldi mal beyaninda bulunmadiginiz icin hapsen tazyik.sucundan dosyaniz savciliga verilmek uzere hazirlanmistir diye.1 ay oldu bidaha aranmadim yakalanirsam hapse girermiyim.odeme yapmadim henuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taahhüdü ihlalden hapis cezası alabilmeniz için ödeme taahhüdünde bulunup ödememiş olmanız gerekiyor. Eksik kalan kısımı ödeyerek borçtan kurtulursunuz. Hapis cezası çıkarsa beyanda bulunduğunuzda ceza ortadan kalkar.

      Sil
  41. Hayırlı günler benim Finansbank kredi kartı borcum verilmiş taahhütüm vardı düzenli öderken bir zaman sonra ödeyemedik avukat ulaşamamış üç ay mahkumiyet çıkmış sosyal medyadan yazmış eşim aramış ya borcu kapatın yada hapse atacağız demiş çok korkuyorum çocuğum var anneyim ev hanımıyım ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
  42. SAYIN ALİ BEY EŞİMİN BORCUNDAN DOLAYI EVE AVUKAT VE İCRA MEMURU GELDİ İCRA MEMURU HİÇ BİR BİLGİ VERMEDEN EŞİME KAĞIT İMZALATIP TAKSİT YAPMIŞLAR.BEN DAHA SONRA AVUKATI ARADIM.AVUKAT BANA EŞİNİZ TAAHHÜT DE BULUNDU TAKSİTLERİNİZİ GÜNÜNDE ÖDEYİN DEDİLER BEN 3 TAKSİT ÖDEDİM AMA SONRA BİLGİ ALDIM O TAAHHÜT GEÇERSİZMİŞ ÇÜNKÜ İCRA MÜDÜRÜNÜN ÖNÜNDE İMZALAMASI VE İMZALADIĞI KAĞITTA HERŞEYİN AÇIKCA YAZMASI GEREKİYORMUŞ BU KONUDA BİLGİ VERİRSENİZ SEVİNİRİM ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  43. Emre bey merhaba, bu günlerde gündemde olan anayasa değişikliğinin iik 340 kaldırılmasınıda kapsarmı? sonuçta bu icra iflas kanun maddesi..Bu madde şu anda en iyi ihtimalle kanun hükmünde kararname ile kaldırılabilir,doğrumu?
    sizin fikriniz nedir?
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa vade da kaldırılacağını zannetmiyorum.

      Sil
  44. Merhabalar Ali bey benimde aynı sıkıntıdan dolayı hapıs ceza var hapıs yatmaya düşünüyorum bu durum benim adli sicil kaydını bozar mı yanı bi iş için cumhuriyet savcılığından sicil kaydı aldığımda orda çikarmı

    YanıtlaSil
  45. Selam ali bey benim bankanin ikisine kredi ve kredi kartı 2 bankayada kredi karti borclarim var isten cikarildim 4 aydir odeyemiyorum bankanin ikisi varlik kurumlarina devretmis borcu o kurumlar surekli ariyorlar ama cvp vermiyorum bankalarla gorustum 72 ay taksitlendirme yasasi cikti yapilandirma yapin diyorum yapilandirma yapmiyorlar bize gelen bir yazı yok diyorlar yapilandirma yapsada bu varlik kurumlarina devredilen borc icin gecerlimi ve borclari odeyemezsem nolur henuz hacce gelmediler ev bekar evi 4 kisi kaliyoruz.nasil bi yol izlemeliyim cvp verirseniz memnun olurum simdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://aliemredesat.blogspot.com.tr/2016/09/icra-borcunun-taksitlendirilmesi-banka.html
      Bu konudaki yazımız sorularınıza cevap verecektir.

      Sil
    2. Hocam 4 bankaya borcum var bazilari varlik kurumuna vermis garantide hukuk burosuna vermis buro beni surekli ariyor e devletten baktim icra takibi baslamis. Bu asamada ne yapmam lazim issizim odeme gücüm yok

      Sil
  46. Ali bey benim 4 bankaya borcum var bazilari varlik kurumuna vermis garantide hukuk burosuna vermis buro beni surekli ariyor e devletten baktim icra takibi baslamis. Bu asamada ne yapmam lâzım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alacaklı avukatı ile irtibata geçmek gerekiyor. O size bir yol haritası çizer.

      Sil
  47. Emre bey kolay gelsin 01.01.2016 tarihinde taahhüt ihlali suçundan mahkeme açıldı bu güne kadar boyna ileri atıldı ama ben hiç bir şekilde ne mahkemeye katıldım nede ifade verdim ama bugun e devlet te baktım mahkeme gerekçeli kararı açıklamış karaar da beraat kararı aldım nasıl olur bilmiyorum ama sonradan avukat aynı dosyayı mahkeme ye verebilir mi şimdiden teşekkür ederim hocam kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı dosyadan dolayı iki kere ceza çıkmaz.

      Sil
  48. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  49. Tesekkurler bilgi ve bizi aydinlatiniz icin

    YanıtlaSil
  50. Merhaba ali bey kiredi kartına devlet haciz getirmiş 350 kesiliyor
    AMA avkat 650 teleden tahadut imzalatmis eşime ama her ikiside ağır geliyor 350 maaştan kesiliyor 650 ödeyemiyor ne yapabiliriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taahhüt edilen rakamı ödemezseniz hakkında dava açılabilir.

      Sil
  51. Merhaba ali bey benim kredi kartı ödeyemediğim için icra takibi başlatıldı ve ben avukata gidip taahhüt verdim taksitlerimi düzelir ödüyorum şu an sorun yok ama ödeyemediğim bir senet yüzünden tutarı 6.350 tl olan bir senet ten dolayı icra takibi başlatıldı verilmiş bir taahhüdüm varken 2. Bir taahhüt verebilir miyim ikisi farklı borçlar ben ilk verdiğim taaahüdü ödemeden 2.bir taahhüt verirsem ikisini birlikte ödeyemem 2 çocuk annesiyim esnafın iş sıkıntılarım yüzünden bu hale geldim ayrıca eşim taahhüt vermeme izin vermezse avukat bunu dikkate alır mı ya da ben taahhüt vermeden o borcu diğer borcum bittikten sonra ödesem olur mu lütfen yardımcı olun çok zor durumdayım diğer arkadaşlar gibi bende hapse gitmekten korkuyorum

    YanıtlaSil
  52. Merhaba ali bey bu 2. Yazım diğerini görmediniz daha inşallah biran önce görürsünüz ödeyemediğim senet için gelen icra takibi için taahhüt vermeyi kabul etmezsem avukat ne yapabilir hiçbir mal varlığım yok üzerimde evime haciz gelir mi esnafım ben ya da işyerime haciz gelir mi hakkımda nasıl bir işlem uygulanır avukata Pazartesi gelelim anlaşalım dedik eşimle ama hiçbir bilgimiz yok lütfen yardım edin ben bi anneyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alacaklı avukatı ile anlaşma yapılması lazım aksi halde hapis cezası çıkar

      Sil
  53. Mrb ali bey Taahhüd ihalalim vardi 3 ay hapis cikti ve gecmis taksiti odedim toplam bakiye 5.400 gecmis taksitim avukat masrafiyla birlikte 3500 odedim hapis cezasini kaldirdi suan normal taksit oduyorum 1 tanesini odeyemedim gine ayni dosyadan hapis cezasi cikarmi acaba kalan taksitleri odemedim ve avukat aradi mahkemeye verdini soyledi tekrardan hapis cezasi cikarmi kalan taksitler icin lutfen bilgi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avukatla anlaşın ancak aynı dosyadan dolayı iki kere hapis çıkmaz.

      Sil
  54. İyi geceler ali bey benim haftaya mahkemem var ihlalden ben mahkemeye gitsem savunmamı yapmak için zavunmam kabul olmassa hapis cezası verilirse hemen tutuklarlarmi önceden teslim olmak için 10 gün süre veriliyormuş şimdi kalkmış o süre

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kararın kesinleşmesine müteakip yakalama çıkar.

      Sil
  55. Benim Evshop magazasına borcum ve tahhüdü ihlalim var uzlaşma olursa hapis yatarmıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alacaklı veya avukatı ile anlaşıp borcu öderseniz hapis çıkmaz veya çıkan hapis şikayetten vazgeçme üzerine kaldırılır.

      Sil
  56. Ali bey merhaba ben birine 50 bi lira borc verdim ödemed zar zor bir sekilde icra müdürü ve avukatımla birlikte tahudu ihlal imzaladılar fakat yine hiç bir taksiti ödemedi. Kadın öyle işini biliyormus ki mernis adresini sildirdi bundan dolayı mahkeme ertelendi. Geçen ay olan bir davamızda, mayıs ayında 3 taksit fazla diyerek hakim beraat vermiş. Avukat buna itiraz etti ama ret cıktı ve o icra dairesindeki dosya düştü. Bunun bir üstü yokmuş bu ne kdr saçma ve mantıksız geldi. Kişi icra müdürlügüne kendi beyanı ile tahahütü verdi. 3 ödeme 5 ödeme. Kimseye silah dayayıp ödeme günlerini yaptırmadık. Avuktta başına ilk kez böyle bir sey geldigini, su dönemde bütün hakim ve savcıların piskolojilerinden dolayı yanlış karar verebilceklerini söylüyor. Bununla ilgili ne yapabilirim deliricem hersy kadının lehine gidiyor bu kişi profesyonel dolandırıcı paramı alamıyorum. Bana bir yol gösterin ne olur. Bu ret aldıgımız dava ile ilgili ne yapabilirm. Kadının hakimi, savcıyı kafaladıgını bile dusunuyorum. Bu kadının başka suclardan araması yakalaması varmıs ama yakalanmıyor sahte kimlik kullandıgını dusunuyorum. Mayıs ayındaki 3 ödemeye beraat vermesi dogrumudur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk kez böyle bir şey duyuyorum. Avukatınız yasa yollarına müracaat etsin.

      Sil
  57. Merhaba Ali Bey ben tahahhüt verdim 6 taksitti sonrasinda askere alindim askerdeyken tahahhütütü ihlalden dolayi icra ceza mahkemesi acilmiş ve ben mahkemeye dilekçe gonderdim asker olduğuma dair onlarda askerlik şubesine yazip asker olduğumu kesinleştirdikten sonra davayi askerlik bitis tarihine gün attilar ve suan ödeme gücüm yok askerligim yeni bitti acaba Aylik taksitler şeklinde tekrar yapilanirmi borç yoksa cezami cikar lütfen yardimci olurmusunuz eger ceza alirsam 6 taksit ihlalden ne kadar ceza alirim ?

    YanıtlaSil