16 Aralık 2012 Pazar

Blog Yazarlığı Denemesi


Blog Yazarlığı Denemesi

İnsanlar eskiden derneklere giderdi. Dernek lokallerinde bir araya gelirdi. Düğünler ve cenazeler dışında insanların bir araya geldiği ortamlar kalmadı artık. 
İnsan sosyal bir varlık. Düşünüyor hatta düşünmekle yetinmiyor düşüncelerini yaymaya çalışıyor. Düşünceler de değişime uğruyor. Farklı düşünceler düşüncenin değişmesine sebebiyet veriyor. Peki düşüncesini nasıl yayacak? Yazarak tabi. Konuşması kayda alını görmedim hiç. 
Yazmaya karar verdim. Nasıl yazacağım? Yazdıklarımı nasıl yayacağım? Kağıt ortadan kalkmaya başladığına göre İnternet yoluyla. Her ne kadar İnternet sitesi kurmak çok maliyetli değil ise de işletmek zor olduğu için Facebook, Twitter  araç oldu. Orada da arkadaş ya da takipçinin olup olmadığın önem arz ediyor. Blogger ihtiyacımı karşıladı. Yazılarım kaç kişi tarafından okunduğunu görebilmek ayrı zevk. Yazılarım www.ekonomistturk.com adresinde yayınlanıyor. Twitterde link vererek yazılarımı paylaşıyorum. PAY-DER'in yayın organı olan Devriye'de de yazılarım kağıt ortamında yayılıyor. Yayın tirajı okunabilirliğin limiti olacak ama Blogger'ın istatikleri beni asıl etkileyen kısmı oldu. Acaba kaç kişi yazımı okuyacak soruna cevap alabilmek güzel bir duygu. Üstelik günlük, haftalık, aylık gibi periyotlar halinde. 
Bu denemenin okunulurluk testi bile heyecan veriyor. 2012 yılı sonuna kadar verileri izleyeceğim. Bakalım kaç kişi blogu ziyaret etmiş olacak. Kendi kendime şans diliyorum.